جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نوایی

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان این که انسان باید هدایت را از قرآن و اهل بیت(ع) بگیرد، نه رأی و نظر دیگرانريال گفت: بشر جز با رسیدن به خدا راضی نمی شود و آرامش نمی گیرد و هر چه به او دهند، سیری ندارد مگر اینکه به قرب الهی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نوایی در ادامه سلسله نشست های اخلاق اداری کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، به برخی ویژگی های انسان پرداخت و گفت: بشر جز با رسیدن به خدا راضی نمی شود و آرامش نمی گیرد و هر چه به او دهند، سیری ندارد مگر اینکه به قرب الهی برسد. به همین علت انسان در وجود خود احساس شرافت، شان و بلندی دارد و انسانیت با عظمت گره خورده است.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان افزود: با بیان اینکه انسانیت با نوعی از قدیسیت در آمیخته است، افزود: به همین علت بشر فریب نیز خورده و مکاتبی مانند اومانیسم به وجود آمده و تصور کرده است که هیچ چیزی بالاتر و جز انسان وجود ندارد.

وی افزود: انسان امروز با وجود اینکه فرعون ها و نمرودها بوده و ظلم ها کرده اند، هیچ گاه به این مقدار پست و حضیض نشده بود که به طور مثال یهودیت به صهیونیست و مسیحیت به ابراز آن تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی در ادامه با اشاره به نگاه و نیاز بشریت به منجی، گفت: وظیفه ما این است که به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که در مجموع رفتار و منش جامعه جهانی، امیال بشر سمت و سو داشته و افراد با میل درست باطنی و آگاهی ها عمل کنند و به طور مثال، دیگران را بر خود ترجیح داده و از ایجاد تفرقه و تکبر دوری کنند.

وی افزود: امروز رای بشر را عامل هدایت می دانند، در حالی که منجی عالم بشریت، هدایت و قرآن را ملاک قرار می دهد، به گونه ای که انسان هدایت را از قرآن بگیرد نه اینکه رای و نظر بشر هدایت گر باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در پایان با بیان اینکه در اخلاق اداری حفظ سلسله مراتب مهم است و با این امر می توان مسیر خدمت را طی کرد، گفت: نکته مهم این است که وحدت، همدلی و همگرایی کار را به پیش می برد که این امر تا کنون در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تبلور داشته است و در راه خدمت و انجام کارهای مربوط به  طلاب علوم دینی مورد اهتمام است.

                        
انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha