پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نمازی در جمع اساتید و طلاب آران و بیدگل

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، انتخابات را عملیات سیاسی علیمه دشمن خواند و از شیوع تهمت، غیبت و تخریب شخصیت دیگران در جامعه، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شب گذشته در جشن میلاد حضرت مهدی (عج) اساتید و طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آران و بیدگل، با تبریک ولادت باسعادت حضرت ولی عصر(عج)، هجرت در راه دین را از صفات برجسته اولیاء الهی دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) پس از 13 سال به منظور ترویج توحید به دستور خداوند متعال به مدینه هجرت کرد. ائمه اطهار(ع) نیز مهاجرالی الله بودند، لذا روحانیون هم باید از ائمه(ع) الگوبرداری کنند و مهاجرین الی الله باشند.

لزوم تبیین الزامات زمینه سازی ظهور

وی، به رسالت بسیار خطیر روحانیون و طلاب در تبیین الزامات زمینه سازی ظهور، افزود: یکی از مباحثی که کمتر در جامعه مطرح می شود شناخت ابعاد ظهور است و ویژگی های منتظران واقعی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: طلاب باید طوری خود را بسازند که هیچ مسئله مادی و اقتصادی مانع هدایتگری آنها در جامعه نشود.

وی، با تاکید بر لزوم مسئله نهادینه شدن معرفت شناسی و معرفت النفس در بین  طلاب، تصریح کرد: نظام تربیتی حوزه باید طلاب جوان را به گونه ای تربیت کند که دنیا در نگاهشان جاذبه نداشته نباشد و دنبال اسم و رسم و مقام نباشند.

امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه طلاب باید زندگی علما و بزرگان را مطالعه کنند، گفت: الگو برداری از سیره بزرگان، طلاب را در عرصه های علمی و تهذیبی به موفقیت می رساند.

طلاب به جز پیمودن راه اهل بیت(ع) به چیز دیگری فکر نکنند

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تحصیل علم و پژوهش باید صادقانه و مخلصانه، اظهار کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) به جز پیمودن راه اهل بیت(ع) نباید به چیز دیگری فکر کنند.

آیت الله نمازی، با بیان این که باید درعرصه عمل، به عنوان یک روحانی و جوان پاکیزه برای دیگران الگو باشند، تصریح کرد: طلاب با مجهزشدن به سلاح علم و عمل می توانند مردم را ارشاد و هدایت کنند.

انتقاد از شیوع بداخلاقی ها در جامعه

عضو جامعه  مدرسین حوزه در ادامه با انتقاد از شیوع غیبت، تهمت، تخریب شخصیت، توهین و تحقیر در جامعه، ریاضت زبان را سخت ترین ریاضت ها دانست و گفت: بر اساس روایات آبروی مومن از حرمت کعبه هم بالاتر است، لذا تاسف آوراست که برخی به راحتی به دیگران تهمت می زنند و غیبت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات واجب شرعی و سیاسی است و عدم شرکت موجب خوشحالی دشمنان نظام اسلامی ایران می شود.

دشمن به دنبال فرصت است

آیت الله نمازی، شرکت در انتخابات را عملیات سیاسی علیه دشمن دانست و افزود: با توجه به این که ایران تنها کشور روی زمین است که مردمانش تحت ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی قرار دارند، لذا دشمنان با توطئه قصد ضربه زدن به نظام اسلامی و کم رنگ کردن حضور مردم درانتخابات را دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان تاکید کرد: روحانیون و طلاب باید در منابر و فرصت های تبلیغ چهره به چهره مردم را به حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح تشویق و ترغیب کنند .

حضور  200 طلبه و استاد در مدرسه امیرالمومنین(ع)

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی نژاد، مدیرمدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) آران وبیدگل نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت این مدرسه، گفت: مدرسه امیرالمومنین(ع ) درسال 1350 تاسیس شد و 20سال مستقیماً با نظارت حوزه علمیه قم اداره می شد و هم اکنون نیز زیر نظر مدیریت حوزه کاشان فعالیت می کند.

وی افزود: درحال حاضر بیش از 200 طلبه واستاد از پایه یک تا ده مشغول به تحصیل و تدریس دراین مدرسه می باشند .

تجلیل از اساتید و عمامه گذاری طلاب

برپایه این گزارش، در این مراسم از اساتید و طلاب برتر تجلیل  شد و جمعی از طلاب نیز به دست آیت الله نمازی معمم شدند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha