پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار پدر ساکو با سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم هرگونه مهاجرت مسیحیان به خارج از عراق را خسارتی جبران ناپذیر دانست و افزود: ما در طرح تفاهم ملی حقوق تمام مردم از جمله مسیحیان را در نظر گرفته ایم و همه باید از حقوق یکسان شهروندی برخوردار باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته لوییس رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه با حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کرد.

طرفین در این دیدار درباره پرونده تفاهم ملی و مرحله پس از داعش و نقش اقلیت های دینی در حمایت از ثبات امنیتی و سیاسی و اقتصادی عراق بحث و گفتگو کردند.

سید عمار حکیم در این دیدار بار دیگر به بیان دیدگاه خود درباره مسیحیان عراق پرداخت و آنها را قشری بی نظیر از جامعه عراق دانست که با اقشار دیگر غیر قابل مقایسه هستند و هرگونه مهاجرت مسیحیان به خارج از کشور را خسارتی جبران ناپذیر دانست.

وی افزود: ما در طرح تفاهم ملی حقوق تمام مردم از جمله مسیحیان را در نظر گرفته ایم و همه باید از حقوق یکسان شهروندی برخوردار باشند.

رئیس ائتلاف ملی عراق همچنین از فداکاری های مسیحیان عراق در مبارزه با داعش تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد تمام مردم عراق به سرزمین های خود بازگردند و در برابر داعش پیروز شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha