پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام موسوی

امام‌جمعه جاجرم با تأکید بر اینکه باید ویژگی‌های سبک زندگی مهدوی در جامعه ترویج و تبیین شود، گفت: طلاب و روحانیون باید ویژگی‌های سبک زندگی و سیره مهدوی را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) اظهار داشت: طلاب و روحانیون علاوه بر تبیین سبک زندگی مهدوی در جامعه باید به شبهه زدایی درزمینهٔ مهدویت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه غیبت امام زمان(عج) برای بسیاری از انسان‌ها موضوع گنگی است، افزود: کیفیت مسئله غیبت و شبهاتی که در کنار آن وجود دارد، مسئله‌ای است که باید بدان توجه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جاجرم با بیان اینکه باید آیات و روایات مربوط به مهدویت موردتوجه ویژه قرار گیرد، گفت: خداوند در سوره آل عمران به کفار می‌فرماید: «چگونه کافر می‌شوید درحالی‌که رسول در میان شماست؟». معنای این آیه لزوم وجود رسول در میان مردم برای موجه نبودن کفر آنان است، بنابراین باید بر روی زمین یک حجت الهی معصوم وجود داشته باشد تا کفر مردم توجیهی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پاسخ‌گویی به شبهات مهدویت از وظایف روحانیان و طلاب است، اظهار داشت: امروز دشمنان سعی دارند تا چهره واقعی دین مبین اسلام و مهدویت را به شکل دیگری در جامعه جلوه دهند تا در پی آن مردم به مسئله مهدویت و انتظار به امام زمان (عج ) دچار شبهه و تردید شوند.

امام‌جمعه جاجرم افزود:‌ تحریف مبانی دینی و محو کردن آثار و نشانه‌های دین مبین اسلامی از ترفندهای دشمنان است و می‌خواهند به‌گونه‌ای عمل کنند تا افراد جامعه نسبت به اسلام و حقایق دین فاصله بگیرند.

وی تصریح کرد: ما باید در درجه اول ابتدا وظایف خودمان نسبت به امام زمان را بشناسیم و سبک زندگی خود را منطبق بر آرمان‌های امام زمان(عج) تبیین کرده و بعد از آن این وظایف و سبک زندگی را به جامعه انتقال دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با بیان اینکه ترویج نشدن فرهنگ مهدویت باعث شده تا جامعه مورد تهاجم فرهنگی غرب و دچار آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: راهکارهای مختلفی برای ترویج فرهنگ مهدویت و سبک زندگی مهدوی در جامعه وجود دارد که در این زمینه طلاب و روحانیون مسئولیت خطیر و حساسی بر عهده دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha