سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
افتتاح پایگاه بسیج مدرسه صالحیه قزوین

حوزه/ امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از نام بسیج و بسیجی هراس دارند، بنابراین باید در مدارس علمیه فرهنگ و تفکر بسیجی حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج مدرسه صالحیه به رشادت های روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد  و  گفت: طلاب و روحانیون در ایام حماسه ساز دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

 مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: روحانیون در ایام جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه در جبه های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و در کنار تبلیغ دین و بیان  احکام شرعی، در عملیات‌ها حضوری فعال داشتند و برخی از آنها حتی فرماندهی  عملیات‌ها را نیز برعهده داشتند.

 وی، زنده نگه داشتن حماسه آ،رینی ها و ارزش های دفاع مقدس را ضروری خواند و اظهار کرد: مسئولان و ایثارگران و روحانیونی که در جبهه حضور داشتند، باید خاطرات دوران دفاع مقدس را برای نسل نوجوان و جوان بازگو کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین به نقش ارزشمند بسیج در کشور اشاره کرد و بیان داشت: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از نام بسیج و بسیجی هراس دارند، بنابراین باید در مدارس علمیه فرهنگ و تفکر بسیجی حاکم باشد.

وی به نامگذاری پایگاه مقاومت بسیج  مدرسه صالحیه به نام شهید حجت الاسلام آشوری اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار یکی از روحانیون شجاع این مدرسه بود که با لبیک به ندای رهبر خود به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در نهایت به  مقام شامخ  شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: مدرسه صالحیه از مدارس قدیمی کشور است که علمای بسیار ارزشمندی در این آن تدریس و تحصیل کرده و به احیای دین اسلام پرداختند و  به نوعی بسیجی نمونه بودند که از آن جمله می توان به مرحوم ملامحمد صالح برغانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: ۳۰ شهید مدرسه صالحیه نشان دهنده آن است که شهدای روحانی در دفاع از دین و مملکت اسلامی تا پای جان ایستادند، لذا طلاب جوان نیز باید از آنان الگو بردار کنند.

برپایه این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی به عنوان فرمانده پایگاه بسج مدرسه علمیه صالحیه قزوین معرفی شد.

گفتنی است، استان قزوین 103 شهید روحانی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha