پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 415449
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگهای شیعه

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین رمضانی نوشت: این برادر دینی که ازمأذنه سبز مسجد امام علی (ع) هامبورگ آلمان نظاره گر رقابتهای انتخاباتی ایران اسلامی، چشم دل را روانه ی صحن مناظره های داوطلبان ریاست جمهوری نموده ام، نتوانستم التهاب درونی خو درا از روند مناظره پنهان کنم...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگهای شیعه و عضو مجلس خبرگان رهبری در یادداشتی به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پرداخت و بر رعایت اخلاق در این کارزار انتخاباتی تاکید کرد.

متن کامل یادداشت مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در ادامه می آید:

چشمان تیزبین میلیونها ایرانی وخارجی این روزها نظاره گر قاب شفاف و بصیرت افزای سیمای جمهوری اسلامی دوخته شده و چه زیباست که دوستان نظام، جمهوریت نظام را در ویترین شفاف و شیشه ای نظاره می کنند و دشمنان در پی لکنت ها و نواقص، سوژه سازی را برای کوبیدن بر طبل ناکارآمدی نظام در دستور کار خود قرار دادند.

این برادر دینی که ازمأذنه سبز مسجد امام علی (ع) هامبورگ آلمان نظاره گر رقابتهای انتخاباتی ایران اسلامی، چشم دل را روانه ی صحن مناظره های داوطلبان ریاست جمهوری نموده ام، نتوانستم التهاب درونی خو د را از روند مناظره پنهان کنم و به عنوان خادمی بی قدر در آنسوی مرزها، قلم را درچند مورد به خدمت گرفته و از سر دلسوزی و تذکار به برادران دینی خود، نکاتی را به اختصار یادآور می شوم:

۱-ناگفته پیداست که تلاش همه ما در تبلیغات انتخاباتی باید منجر به حضورحداکثری مردم برای شرکت در سرنوشت خود باشد چه آنکه همواره مقبولیت و محبوبیت نظام از این حضور رکنی و پایه ای برای تحقق نظام شکل گرفته و ضرورت بسیج همه امکانات در این امر خطیر برای بقاء و تقویت نظام پس از این همه خون دل خوردنها و اهداء پاک ترین ها وبا انگیزه ترین ها انسان ها برکسی پوشیده نیست و پرواضح است که مسیر مناظره در غیر این روند خسارتی جبران ناپذیر خواهد داشت.

۲- مردم به دنبال پاسخهای سوالات مطرح شده هستند تا ضمن پی بردن به تئوری برنامه های داوطلبان، نسبت به صداقت و پاکی، صراحت و توانایی و مایه های درونی خادمین خود پی برده و اصلح رابرگزینند و در این میان گریز داوطلبان از بند سوالات و پرداختن به متون از قبل نوشته شده و همچنین بهره نگرفتن از فرصتهای به وجود آمده را مردم نه برمی تابند و نه بی تحلیل از کنار آن می گذرند.

۳- انتظار و توقع بیننده ی این مناظره ها از داوطلبان انتخاباتی، رو کردن طرح ها و برنامه های برون رفت از مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی  است تا ضمن ارائه ی راهبردها به راهکارهای آن پرداخته شود، پرش یکباره به قله های آرزو ورسیدن بی مسیر به شاهراه های مطلوب، خوشایند شأن مردم فهیم و نکته سنج نیست.

۴- پرهیز از وعده های غیرقابل اجرا که همواره جوانه امید را میخشکاند و خاطرات وعده های قبلی انجام نشده را در اذهان متبادر میکند نه زیبنده‌ی شان و نه فریبنده‌ی رای مردم است، ۲۹اردیبهشت چون درگذرد به پایان چهارساله‌ی وعده ها خواهیم رسید که آنگاه تازیانه‌ی قضاوت و داوری اذهان مردم بر پیکر وعده ها، طاقت فرسا و بلکه غیرقابل تحمل خواهد بود، با تخریب باور مردم هیچگاه نمی توان به ترمیم آن پرداخت و وعده‌ی آیندگان، جایگاه خود را بی اعتبار خواهد دید.

۵- بر همه واضح و روشن است که فضای مجازی، معاندان و دشمنان، مترصد سوء استفاده از تخریب کلیات نظام هستند، بایک دقت غیرعالمانه هم میتوان به میزان مطالب رد و بدل شده ی اهالی مناظره که ترکش های آن به اصل نظام اصابت می کند را برشمرد که در واقع میتوان آن را دستمایهی فرصت طلبان داخلی هم به حساب آورد.

۶- اخلاق محوری یک مسئول ارشد نظام می تواند جریان ساز مسیر اخلاقی کشور واقع شود، نقدهای عالمانه، واقع بینانه و دلسوزانه در جریان مناظره میتواندبه نهادینه کردن این شیوه در جامعه منجرشود، اگر مچ گیری ها و تخریب ها به جای نقد راهبردها و راهکارها بنشیند انتظار نقادی به سوی تعالی، انتظاری بی منتها بوده و خروجی آن تشدید لحن در میان طرفداران و بازار کم رونق اخلاقی در جامعه خواهد بود و حال آنکه اخلاق محوری برای ایجاد آرامش و امنیّت و دوری از تنش های مخرّب زا، از ضرورت ها والویت های غیر قابل انکار است.

۷- رکن رکین اسلامیّت نظام هیچگاه نگاه پوپولیستی را نپذیرفته و برای شعور انسان جایگاه رفیعی قائل شده است، لذا انتظار ازمسئولین نظام، پرهیز خود و جامعه از اینگونه روش های مذموم خواهد بود.

وجمله پایانی، امید به نظامی دوخته ایم که محور بی بدیل آن ولایت و تحکیم پایه های آن مردمی سخی و مقاوم هستند که دعای مقرّبان، حافظ و نگهبانشان باد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha