پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش سیاسی حجت الاسلام پناهیان در جمع طلاب و روحانیون اصفهان

حوزه/ مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اسلام غیرسیاسی را نوعی سکولاریسم دانست و افزود: متاسفانه شاهدیم که اسلام غیرسیاسی را معرفی می کنند و باعث عدم حضور نیروهای ارزشی برای تبلیغ امور سیاسی دین می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون، در مدرسه امام صادق(ع) چهار باغ اصفهان، اظهار کرد: در مسائل سیاسی، نسبت به مسائل اقتصادی رقابت حساس و شدید است.

وی با بیان این که تبلیغ و تبیین چارچوب های سیاست دینی از جمله کارهای حساس است، گفت: انجام کارهای سیاسی در یک جامعه دینی بسیار دشوارتر است. دین ما نسبت به علمکرد سیاسی افراد حساس بوده و بایدها و نبایدهایی را تعریف کرده است.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: دین نه تنها ما را از انجام کارهای سیاسی باز نمی دارد، بلکه به منظور استقرار یک حاکمیت صالح و استقرار مسئولین اصلح حتی بیشتر تشویق می نماید.

وی با تاکید بر اینکه در زمانی عافیت طلبی رسم بود، افزود: امروز موظفیم دشواری ها را تحمل کرده و عافیت طلبی را کنار گذاشت؛ بهترین حالت عافیت طلبی دوری جستن از ورود به گفت و گوهای سیاسی است.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امام علی فرمودند «اگر مردم باطل را نهی کرده بودند به معاویه مبتلا نمی شدند، متاسفانه در جامعه امروز ما هم عافیت طلبی دیده می شود که نیازمند است حوزه های علمیه و علمای بزرگ در این زمینه ورود کنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران با اشاره به فرمایشات امام راحل در زمینه موضوع انتخابات و مسائل سیاسی، گفت: براساس گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری یکی از حربه های دشمن این است که افراد را نسبت به انتخابات غیرحساس کنند و  نامزد مطلوبش را به جامعه تحمیل نماید.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اسلام غیرسیاسی را نوعی سکولاریسم دانست و افزود: متاسفانه شاهدیم که اسلام غیرسیاسی را معرفی می کنند و  باعث عدم حضور نیروهای ارزشی برای تبلیغ امور سیاسی دین می شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خطاب به طلاب و روحانیون تصریح کرد: فضای انتخابات بهترین عرصه برای تبیین معارف دینی سیاسی است. فعالیت سیاسی ما باید توام با سفر باشد؛ یعنی همچون پیامبر(ص) مانند "طبیب دوار بطبه" عمل کنید و برای تبلیغ انتخاب اصلح در گوشه ای ننشینید.

وی در پایان اتهام زنی، رقیب هراسی و دورغگویی را از روش های تحمیل باطل بر جامعه دانست و گفت: روشنگری و آگاهی بخشی و تبیین ویژگی های اصلح وظیفه مبلغین است، طلاب از زدن حرف حق، هراسی نداشته باشند.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha