جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اختتامیه دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات

حوزه/ هیئت داوران دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات در بیانیه خود تصریح کرد: رویکرد اصلی جشنواره جنات شناسایی ظرفیت های جدید در عرصه های نوین تبلیغی و کمک به شکوفایی استعدادهای نوظهور و تقویت کار گروهی با تاکید بر ترویج اندیشه های دینی در آثار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات، بیانیه هیئت داوران این جشنواره قرائت شد.

در بخش نخست این بیانیه تصریح شد: هنر و رسانه شیوه ای کارآمد در رساندن و ابلاغ پیام است که از دیرباز مورد استفاده مبلغان و پیام رسانان بوده است تا جایی که خدای متعال، دستورات نورانی خود را در قالب ساختاری فاخر، هنرمندانه و ماندگار چون قرآن کریم به مردم رسانده است.

همچنین در ادامه تاکید شد: امروز که دنیای غرب و استکبار با سیطره رسانه ای، بیشترین استفاده ممکن را از این ابزار برای ترویج فرهنگ خویش و به انحراف کشاندن جوامع بشری دارد، کارآمدی این ابزار منحصر به فرد آشکارتر می گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شد: بهره گیری از زبان هنر و رسانه مورد تاکید بزرگان دین و انقلاب از جمله رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است که فرمودند: ابزارهای هنری بی شک رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار ابلاغ پیام و تبلیغ است؛ همچنین تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی برحضور فعال و هنرمندانه حوزویان در فضای مجازی و استفاده از فرصت کم نظیر آن نیز در این رابطه است.  

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شد: در این راستا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اقدام به برگزاری دومین جشنواره تبلیغ نوین «جنات» کرده است. در این دوره 2186 اثر در سه بخش تبلیغ مجازی، تبلیغ رسانه و تبلیغ مکتوب و هنری به دبیرخانه جشنواره جنات واصل گردید.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شد: با عنایت به برگزاری جشنواره های ارزشمندی نظیر جشنواره اشراق و هنرهای آسمانی در حوزه مبارکه علمیه، جشنواره جنات رویکرد اصلی خود را شناسایی ظرفیت های جدید در عرصه های نوین تبلیغی و کمک به شکوفایی استعدادهای نوظهور و تقویت کار گروهی با تاکید بر ترویج اندیشه های دینی در آثار قرار داده است؛ از این رو، هیئت داوران و دبیرخانه جشنواره، ضمن ارج نهادن به حضور پیشکسوتان و حائزان رتبه های برتر دیگر جشنواره ها، در این دوره به تقدیر از چهره های جدید پرداخته و پس از مراحل داوری، 50 برگزیده و شایسته تقدیر را در بخش های سه گانه معرفی می کند.

در پایان این بیانیه آمده است: امید است با هم افزایی و انسجام بخشی به فعالیت پیشکسوتان و استعدادهای نوظهور، بتوانیم گامی در جهت اعتلای کلمه الله و ترویج معارف اسلامی و مکتب اهلبیت برداریم.

انتهای پیام/313/33          

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha