چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ اختتامیه همایش بین‎المللی دکترین مهدویت

حوزه/ سیزدهمین همایش دکترین مهدویت پس از دو روز بحث و گفت و گو با قرائت بیانیه پایانی در قم به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

خداوند بزرگ را شاکریم که سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت را با موضوع عصر ظهور در ادیان ابراهیمی را به پایان رسانده‌ایم؛ این همایش با حضور 74 مهمان خارجی (50 نفر به دعوت جامعه‌الزهرا(س) و 24 نفر به دعوت موسسه آینده روشن) از 31 کشور و جمع فراوانی از فرهیختگان و فضلای حوزه و دانشگاه، علما و دانشمندگان ادیان ابراهیمی در مدت دو روز در سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم(ص) در قم برگزار شد.

در این همایش 90 مقاله داخلی و خارجی فرصت طرح، گفت‌و‌گو و بررسی پیدا کرد؛ این همایش جلوه‌ای از وحدت میان ادیان را به نمایش گذاشت، تاکید بر عناصر مشترک میان ادیان از جمله منجی و موعود ادیان می‌تواند از عناصر وحدت‌آفرین باشد.

همه ادیان در اینکه آینده انسان و جهان روشن و سرشار از زیبایی است مشترک هستند و در این آینده ظلم و جور از بین می‌رود و عدالت و قسط برای همیشه بر جهان حاکم می‌شود.

در میان ادیان، روایات اسلامی به ویژه روایات اهل بیت(ع) به دلیل بهره‌برداری از روایات اهل بیت عصمت و طهارت از چشم‌انداز غنی‌تر و روشن‌تری برخودار است و همه شرکت کنندگان بر لزوم برگزاری این همایش‌ها هم عقیده هستند.

موضوع همایش سال آینده «مهدویت در مذاهب اسلامی» خواهد بود، بعد از اینکه امسال و سال گذشته در مورد نگرش ادیان ابراهیمی پیرامون منجی‌گرایی و موعود سخن گفته شد در سال آینده و در چهاردهمین همایش بین‌المللی پیرامون نظر مذاهب اسلامی و اندیشمندان اسلامی در موضوع مهدویت و منجی‌گرایی سخن گفته خواهد شد.

از همه اندیشمندان و پژوهشگران انتظار می‌رود که در همایش سال آینده حضوری فعال داشته باشند؛ در پایان از همه نهادهایی که ما را در برگزاری بهتر این همایش یاری کرده‌اند به ویژه فرهنگیان، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و صدا و سیما تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha