سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حکم سه طلاقه مشابه زنده بگور کردن دختران در دوران جاهلیت

حوزه/ با بالا گرفتن تنش‌ها در رابطه با حکم سه طلاقه، دومین جلسه دادگاه عالی این کشور در این باره تشکیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از indiawest، دادگاه عالی هند روز گذشته حکم «سه طلاقه زن در یک جلسه» را که توسط اهل تسنن این کشور مقبول می‌باشد، بدترین و نامطلوب‌ترین شکل طلاق و انحلال ازدواج در خانواده‌های مسلمان خواند.

در روز دوم جلسه دادگاه تشکیل شده علیه «سه طلاقه کردن زن در یک جلسه» افرادی از جمله محقق اسلامی عارف محمدخان برضد این قانون سخن گفتند.

محمدخان در سخنان خود در انتقاد از این حکم، آن را مشابه رسوم دوران جاهلیت مانند زنده به گور کردن کودکان دختر در زمان پیش از اسلام دانست.

وی همچنین در سخنان خود گفت: شریعت اسلامی برگرفته از کتاب قرآن است نه بعضی از علمای افراط‌گرای اهل تسنن و قرآن مجید به اهمیت خانواده اشاره کرده و چهار مرحله مهم پیش از اعلام طلاق را ضروری دانسته است.

وی در ادامه سخنانش افزود: قوانین مربوط به ازدواج در قرآن مجید به شکلی گسترده مورد بحث و بررسی قرار گرفته اما بعضی از مکاتب فکری اصول کتاب مقدس را به میل خودشان تحریف کرده‌اند. همه چیز در کتاب قرآن آمده است و زندگی حضرت محمد (ص) نیز الگوی خوبی برای پیروان ایشان می‌باشد.

* تصمیم گیری دادگاه عالی هند درباره سه طلاقه کردن زن در یک جلسه

مبحث مربوط به «سه طلاقه کلامی زن در یک جلسه» که توسط مکتب فکری شیعیان پذیرفته شده نیست، این روزها به یکی از جنجالی‌ترین مباحث دینی در کشور هندوستان تبدیل شده و دادگاه عالی این کشور قرار است در این باره تصمیم گیری کند.

زنان مسلمان هندوستان پیش از این خواستار کنار گذاشته شدن این سنت توسط دادگاه‌های هند شده بودند، اما بعضی علمای افراط‌گرای اهل تسنن حاضر به حذف این سنت نیستند. در این میان تشکل قوانین شخصی مسلمانان هند در آخرین بیانیه خود این سنت را «مطرود و کهنه» معرفی کرد، اما آن را همچنان معتبر دانست.

طی این حکم، با خواندن سه بار صیغه طلاق یا گفتن سه بار واژه «طلاق» یک مرد مسلمان می‌تواند در هند از همسرش جدا شود اما اعتراض‌ها علیه این رسم دائما در حال اوج گرفتن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha