جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن کافی

حوزه / حجت الاسلام کافی با تأکید بر توجه به شهود الهی در زندگی دنیایی اظهار کرد: طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری مراقب سخنان و قضاوت‌های خود باشند تا مبادا برای دنیا و به کرسی نشستن کاندیداها، آخرتشان را بفروشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محسن کافی، در ویژه برنامه مراسم های جشن میلاد امام زمان(عج) در حرم مطهر رضوی به ایام انتخابات ریاست جمهوری و حامیان کاندیدا‌ها اشاره و بیان کرد: آیا در روز قیامت و در محضر امام زمان(عج) برای حرف‌های افسار گسیخته‌ای که پشت سر مومنین زده می‌شود، دلیل و سندی دارید؟ چرا عده‌ای برای آباد شدن دنیای دیگران و به کرسی نشستن آن‌ها دین‌شان را می‌فروشند؟ چرا مراقب حرف زدن و قضاوت کردن‌شان نیستند؟ آیا برای اینکه به راحتی هرکسی را دزد معرفی می‌کنند دلیلی دارند تا فردای قیامت در نزد شهود آن را ثابت کنند؟

وی با بیان این که امام علی(ع) می‌فرمایند بیچاره کسی است که آخرتش را به دنیایش بفروشد و بیچاره تر کسی است که آخرتش را برای دنیای دیگرن بفروشد، افزود: طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری مراقب سخنان و قضاوت‌های خود باشند تا مبادا برای دنیا و به کرسی نشستن کاندیداها، آخرتشان را بفروشند.

سخنران این مراسم با بیان این‌که در قرآن ذکر شده خداوند برای زندگی دنیایی انسان 9 شاهد قرار داده است، گفت: خداوند عالم به نهان و آشکار انسان و بی‌نیاز به شاهد و شهادت دیگران علیه انسان است.

وی ادامه داد: اینکه در جای جای قرآن به وجود و حضور این شهود و شهادت آن‌ها در روز قیامت تأکید شده به این دلیل است که توجه به این موضوع که اعمال و حتی نیّات انسان در حال رصد و بررسی می باشد، بر نحوه زندگی انسان تأثیر گذار است.

حجت الاسلام کافی تصریح کرد: در قرآن از  خداوند، انبیاء، اهل بیت(ع)، ملائکه، زمین، زمان، اعضا و جوارح انسان، وجدان انسان و خود عمل انسان به عنوان 9 شاهد اعمال، گفتار و حتی نیّت انسان در روز قیامت معرفی شده است.

خطیب حرم مطهر رضوی تأکید کرد: قرآن تأکید می‌کند امام زمان(عج) شاهد بی‌تخلف خدا بر اعمال شماست و در هرکاری که قصد  انجام آن را دارید بدانید امام زمان(عج) به تعبیری چشم خداوند است و چیزی پنهان نمی‌ماند از این رو در به دست آوردن روزی و معاملات‌تان این را مد نظر قرار دهید.

وی ادامه داد: هر بلایی که این مملکت به آن دچار می‌شود به این دلیل است که ما این 9 شاهد را نادیده می‌گیریم و باور نداریم امام زمان(عج) اعمال و رفتار ما را می‌بینند و آن فردی که سه هزار میلیارد اختلاس می‌کند به این دلیل است که خدا و اهل بیت(ع) را شاهد بر اعمالش نمی‌داند.

حجت الاسلام کافی با تأکید بر اینکه برای اصلاح وضع موجود باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم که خداوند شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ماست، گفت: اگر این جمله که اهل بیت(ع) به ویژه امام زمان(عج) و امام رضا(ع) شاهد بر اعمال ما هستند به باور و یقین تبدیل شود، آنگاه وضعیت موجود اصلاح و مشکلاتی چون رشوه در ادارات ریشه کن می‌شود.

سخنران این مراسم با بیان این‌که امام رضا(ع) هم در حرم و هم در بیرون از حرم شاهد و ناظر بر اعمال انسان است، عنوان کرد: عده‌ای حجاب شان را در حرم رعایت می‌کنند یا به ذکر و تسبیح می‌پردازند با این وجود وقتی در بیرون از حرم حجاب شان را رعایت نمی کنند و یا موسیقی‌های حرامی که گوش می دهند، نشاندهنده این است که حضور امام رضا(ع) در همه حالت را‌ باور ندارند.

انتهای پیام / ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha