پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امین السید

حوزه/ سید ابراهیم امین السید گفت: خداوند خواسته است درگیری بین اسلام و کفر، هدایت و گمراهی و ظلم و عدل در سطح جهان قبل از ظهور حضرت حجت (عج) به نفع حق و عدالت پایان نیابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعیت " آموزش دین اسلام" مراسمی را برای تکریم دانش آموزانی که در مسابقه "حضرت زهرا (س) و حضرت مهدی(عج)" موفقیت کسب کردند در شهر بعلبک لبنان برگزار کرد.

این مراسم با سرپرستی سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله و محمد سماحه مدیر تربیت دینی جمعیت و حسین القیس رئیس شهرداری بعلبک و حسین عبد الستار رئیس سازمان تربیتی بعلبک انجام گرفت.

حسین عبد الساتر در سخنانی گفت: این مسابقات در افزایش شناخت دانش آموزان مؤثر است و از اهداف این جمعیت برقراری ارتباط با جامعه و تقویت اعتقادات اسلامی، گسترش آگاهی و فرهنگ اسلامی است.

محمد سماحه مدیر تربیت دینی جمعیت هم اشاره کرد: مسابقه "الزهرا" مختص دانش آموزان آموزش ابتدایی است و مسابقه "امام مهدی" مختص دانش آموزان دبیرستانی است و پیشرفت بزرگی در نتایج این سال دیده شد.

* سابقه فعالیت ۴۰ ساله برای ۱۴۵ هزار نفر

وی گفت: این جمعیت بیش از 40 سال است که در زمینه تعلیم و تربیت کار می کند و در 537 مدرسه رسمی و غیر رسمی که تعداد دانش آموزان آن 145 هزار نفر است، برنامه های خود را اجرایی کرده است. معلمین توانا و کاردان در این مدارس به دور از فضای طائفه ای، مذهبی و تکفیری اقدام به تدریس می کنند و روابط خوبی با ارکان جامعه دارند.

وی افزود: از مهم ترین فعالیت های این مرکز در میلاد رسول اکرم(ص) برنامه دانش آموزان در حفظ چهل حدیث است که 32 هزار دانش آموز دختر و پسر در آن شرکت کرده و  7035 نفر از آنان موفق شدند.

سماحه در پایان گفت: در ماه پیروزی ها و بیرون راندن دشمن صهیونیستی از جنوب لبنان، نسبت به مقاومین قهرمان که از امت اسلامی در مقابل دشمن اسرائیل و تکفیری ها دفاع می کنند، ابراز وفاداری می کنیم.

امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله هم در سخنان خود گفت: زمانی که از کرامت الهی حضرت زهرا (س) صحبت می کنیم، باید در سه مسئله دقت کنیم؛ اول اینکه پدرش حضرت رسول خاتم (ص) است، دوم اینکه دینی که پدرش آورده است، پایان ادیان است، سوم اینکه کسی که این رسالت را حفظ کرد،فرزندش اما حسین (ع) است و فراگیری این دین الهی در سرتاسر جهان به دست فرزندش حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) خواهد بود.

وی افزود: بشریت متأسفانه در اغلب نسل ها در ارتباط با این دین و رسالت موفق نبوده است و به فساد، ظلم و دوری از دین روی آورده است تا اینکه به این و ضعیت دچار شدیم.

امین السید ادامه داد: خداوند خواسته و نوشته است که درگیری بین اسلام و کفر، هدایت و گمراهی، حق و باطل، ظلم و عدل باشد و این درگیری در سطح جهان قبل از ظهور  حضرت حجت (عج) به نفع حق و عدالت پایان نمی یابد.

* مؤمنین نباید در ناامیدی زندگی کنند

وی گفت: مؤمنین نباید در ناامیدی زندگی کنند و باید با آرزو، قدرت، شجاعت و ثبات زندگی کنند و ستمگر و یاور ستمگران نشوند. اینکه برخی معتقدند که مؤمنین نباید وارد جنگ علیه ظالمین شوند؛ چراکه مسئولیت مبارزه با ستمگران به عهده ی حضرت مهدی (عج) است، پس معنی و مفهوم انقلاب امام حسین (ع) چیست؟

رئیس شورای سیاسی حزب الله تبیین کرد: عظمت مقاومت لبنان با تمام جانفشانی، جهاد، دردها و غم های آن به طور کلی، نمایی از نماهای قرآنی است که می گوید: همچنان یک جامعه شایسته وجود دارد که می تواند از یاران حضرت مهدی منتظر(عج) باشد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha