جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حبیب باقری

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: همه در نماز جماعت در یک طبقه و صف قرار می گیرند و این خود زمینه سازی برای رفع تبعیض و اختلاف طبقاتی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب باقری، امروز در جمع طلاب بسیجی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه به آثار اجتماعی نماز جماعت اشاره کرد و گفت: شرکت در نماز جماعت و حضور در مساجد و اماکنی که مسلمین برای نمازهای یومیه اجتماع می کنند، مقدمه نزدیکی دل ها و مصداق «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»  است.

وی ادامه داد: نماز جماعت ساده ترین اجتماعات دنیا می باشد و نوعی دید و بازدید رایگان است، آگاهی از مشکلات یکدیگر در سیره پیامبر اعظم (ص) آمده است و هر زمان که جای خالی یکی از نمازگزاران را حس می کردند می فرمودند فلانی چرا به مسجد نیامده؟  اگر آن شخص بیمار بود به عیادتش می رفتند، اگر گرفتار شده بود (مالی یا غیرمالی) به کمک مسلمین حل مشکل می کردند و اگر مسافرت بود، برای صحت در سفرش دعا می کردند، بنابراین  نماز جماعت زمینه ساز تعاون و همکاری اجتماعی بین مسلمین است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه  کرمانشاه خاطرنشان کرد: شرکت در نماز جماعت این اثر اجتماعی هم به وجود می آورد که عموم افراد با طبقات مختلف اجتماعی فقیر، غنی، عالم، جاهل، کارگر، کارفرما، رئیس، مرئوس و... در کنار یکدیگر و شانه به شانه قرار می گیرند.

حجت الاسلام باقری افزود:  همه در نماز جماعت در یک طبقه و صف قرار می گیرند و این خود زمینه سازی برای رفع تبعیض و اختلاف طبقاتی جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha