پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام طباطبایی اشکذری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سوریه عنوان کرد: اگر نامزدی همه معیارهای یک کاندیدای خوب را داشته باشد، اما در زمینه ولایت پذیری و تبعیت از ولایت فقیه دچار اشکال باشد، نمی توان او را انتخاب اصلح دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبائی اشکذری در نشستی با عنوان «شاخصه ها و ملاک های انتخاب برتر» در جمع طلاب مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد به تبیین ۲۹ معیار برای انتخاب اصلح پرداخت و ملاک های انتخاب اصلح را به اعتقادی و رفتاری قابل تقسیم بندی دانست و بیان کرد: اعتقاد به اسلام، انقلاب و نظام اسلامی، باور به اهداف انقلاب اسلامی و امکان تحقق آن، اعتقاد به خدمتگزار بودن مسئولین و امانت دانستن جایگاه مسئولیت، چهار ملاک اصلی اعتقادی است که باید در انتخاب خود به آن دقت کنیم.

وی در توضیح اولین ملاک رفتاری نامزد اصلح ابراز کرد: یک مسئول خوب باید تمام اعمال و رفتارش مبتنی بر دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) باشد و اهداف دین را فراتر از اهداف فردی و حزبی خویش بداند.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه، مسئولیت پذیری، اخلاص، برخورداری از روحیه جهاد و مقاومت و نترسیدن از دشمنان را از دیگر ویژگی های انتخاب اصلح برشمرد و تصریح کرد: مسئول مملکت اسلامی باید عزت اسلام و مسلمانان را حفظ و از آن پاسداری کند.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی اشکذری در بیان هفتمین ملاک انتخاب اصلح، گفت: رئیس جمهور اسلامی ایران نباید نگاه به بیرون داشته باشد، بلکه باید با تکیه بر ظرفیت های داخلی، توجه خود را به مملکت و نیازهای مردم، کشور و انقلاب معطوف دارد.

وی مردمی و ساده زیست بودن را از مهم ترین شاخصه هایی دانست که مردم باید در انتخاب مسئولین به آن توجه داشته باشند و اضافه کرد: در نگاه اسلام، برترین حاکم، مردمی ترین حاکم است؛ کسی که خود را تافته ای جدابافته از مردم نمی داند و فخر او در خدمت بیشتر به مردم است.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان عنوان کرد: مسئول نظام اسلامی باید درد مردم و کشور را بشناسد، شجاع، بردبار و خستگی ناپذیر باشد و در صف اول مبارزه با فساد قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه با اشاره به روایت «آلَةُ الرِّئاسَةِ سِعَةُ الصَّدرِ»، ابراز کرد: حاکم اسلامی باید اهل پذیرش انتقاد باشد؛ البته مردم باید بصیرت داشته باشند و منتقد و تخریب گر را از هم بازشناسند.

وی، قائل به عقل جمعی بودن، غنیمت شمردن فرصت ها، تصمیم گیری بهنگام، صداقت در رفتار و گفتار، برخورداری از اخلاق حسنه، حوصله بالا، انصاف، حافظ اسرار نظام بودن، شفافیت مواضع در برابر استکبار جهانی و عدم در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای دوستان و نزدیکان را از دیگر ویژگی های انتخاب اصلح دانست و تأکید کرد: اگر نامزدی همه معیارهای یک نماینده خوب را داشته باشد، اما در زمینه ولایت پذیری و تبعیت از ولایت فقیه دچار اشکال باشد، نمی توان او را انتخاب اصلح دانست.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه با بیان این که هدف نهایی اسلام تحول در ملاک های زندگی و حیات بوده است، گفت: اگر معیارها و ملاک های زندگی اصلاح شود، بالتبع نیت ها، گفتار و رفتار فردی اصلاح شده و در وضعیت جامعه تحولی عظیم را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی در راستای تحول ملاک های زندگی بود و همان روش پیامبر (ص) را در پیش گرفت و تلاش کرد تا معیارها و ملاک های موجود در جامعه را به ملاک های الهی و منطبق با قانون خدا نزدیک کند.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی اشکذری همچنین در پایان پیشنهاد داد: مباحثه طلاب در مدارس علمیه نباید محدود به دروس باشد، بلکه باید حلقه هایی تشکیل داده و در مورد مسائل روز جامعه بحث و تبادل نظر داشته باشند.
 

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha