جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: فضای مجازی اگر درست مدیریت نشود، آسیب های بسیاری از حیث فرهنگی و اجتماعی در جامعه به بار خواهد آورد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر یکی از آسیب های جدی فضای مجازی را مشاهده می کنیم که باعث افزایش آمار طلاق و تنش های خانوادگی شده است.

وی افزود: حقیقت آن است که دشمنان انقلاب و اسلام  نتوانستند از طریق نظامی بر ما مسلط شوند، در سال های اخیر به خصوص از طریق فرهنگی می خواهند اهداف شوم خود را محقق سازند که یکی از ابزارهای مهم فعالیت های ضد فرهنگی آن ها همین بستر فضای مجازی است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: البته فضای مجازی هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید و این مساله بستگی دارد که چقدر ما  توانایی و مهارت استفاده درست از آن را در جهت اهداف دینی و انقلابی داشته باشیم.

وی گفت: ما اگر واقعاً می خواهیم که به مقابله با شبهات دشمن و جنگ نرم فرهنگ او بشتابیم راهش این است که از فرصت فضای مجازی درست استفاده کنیم و برایش برنامه مشخص داشته باشیم نه این که در چنین فضاهایی منفعلانه رفتار کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: به خصوص در بحث سبک زندگی ، دشمن به شدت در حال کار است و اگر ما کوتاهی کنیم قافیه را به دشمن باخته ایم که یکی از ثمرات شوم آن افزایش طلاق در بین خانواده های ایرانی می تواند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha