جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نهمین چشنواره فرهنگی الامان در دیوانیه

حوزه/ نهمین جشنواره فرهنگی الامان روز دوشنبه فعالیت خود را در شهر دیوانیه عراق با مشارکت عتبات مقدس ائمه(ع) آغاز کرد و فعالیت آن به مدت چهار روز با موضوع مهدویت ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نهمین جشنواره فرهنگی الامان روز دوشنبه فعالیت خود را در شهر دیوانیه عراق آغاز کرد.

این جشنواره توسط هیئت فرهنگی امام صادق(ع) و همکاری عتبات مقدس عراق و با مشارکت گروه های تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی با موضوع مهدویت از داخل و خارج عراق برگزار شد و به مدت چهار روز با هدف بزرگداشت سالروز میلاد امام زمان علیه السلام ادامه خواهد داشت.

در مراسم افتتاحیه جشنواره حجت الاسلام و المسلمین سید احد صافی تولیت حرم مطهر حضرت عباس(ع) و نمایندگانی از عتبات مقدس و شماری از شخصیت های دینی، فرهنگی و دانشگاهی حضور داشتند و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، شیخ عقیل علی الزبیدی پیام هیئت برگزار کننده این جشنواره را قرائت کرد و گفت: همزمان با پیروزی های پی در پی نیروهای امنیتی در برابر تروریست ها و حامیان آنها فقط تعداد کمی از این تررویستها باقی مانده است، اما در این میان حملات فکری و اخلاقی سازمان یافته با هدف ایجاد اخلال در اعتقادات و اخلاق جامعه ادامه دارد گویی دشمنان عراق می خواهند مردم را از جبهه دفاع از امنیت عراق و حمایت از مجاهدان جبهه ها و حمایت از فرامین مرجعیت، منحرف سازند و به امور حاشیه ای سرگرم کنند.

سید احمد صافی: شیعیان باید عقیده اهل بیت را فرا بگیرند

حجت الاسلام سید احمد صافی تولیت آستان مقدس عباسی در سخنان خود در این مراسم گفت: شیعیان باید اعتقادات اهل بیت(ع) را به درستی فرا بگیرند تا در دام شیاطین گرفتار نشوند؛ چراکه این روزها عده زیادی هستند که دانش خود را در راه فریب دادن مردم به کار می گیرند و برخی از آنها ادعای ارتباط با امام زمان(ع) می کنند و متاسفانه عده ای از مردم دوستدار امام زمان(ع) نیز فریب آنها را می خورند، اما مردم باید بدانند که اگر کسی دور این افراد منحرف جمع نشود، جرات نمی کنند ادعاهای باطل خود را به این شکل مطرح کنند.

وی افزود: مایه خرسندی است که در این مکان و زمان مبارک برای برگزاری جشن میلاد امام زمان(ع) جمع شده ایم و امیدواریم که همه مورد عنایت ویژه ایشان قرار بگیریم؛ چراکه ایشان حاضر و ناظر است و ما از ایشان غایبیم، اما همچنان منتظر روزی هستیم که تمام ائمه منتظر آن بودند.

در ادامه مراسم نزار حیدر مدیر مرکز رسانه های عراق در واشنگتن و نویسنده و استاد دانشگاه گفت: برای اینکه ما از یاران امام زمان باشیم، باید همیشه آماده باشیم و در این زمینه باید در امتحانات و آزمون هایی که برای ما پیش می آید سربلند بیرون بیاییم و یکی از بارزترین امتحانات ما عمل صالح همراه با ایمان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha