شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم اربعین ارتحال مرحوم آیت الله باریک بین

حوزه/ نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان با بیان این که آیت الله باریک بین در اوج نهضت انقلاب اسلامی با همراهی مردم و علما نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد، گفت: ایشان در دوران دفاع مقدس و در همه عرصه‌های مختلف این نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش اثرگذاری داشته و همیشه در مسیر ولایت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، شامگاه چهارشنبه در مراسم اربعین ارتحال مرحوم آیت الله باریک بین که با حضور اقشار مختلف مردم قدرشناس استان قزوین در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین (ع) برگزارشد، به ابعاد شخصیتی این عالم مجاهد اشاره کرد و گفت: سراسر زندگی مرحوم آیت الله باریک بین درخدمت به اسلام، نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه گذشت.

وی افزود: حضور پرشور و به یاد ماندنی مردم استان در مراسم تشییع این عالم پارسا نشان دهنده آن است که این شخصیت در قلوب مردم بوده است و سراسر زندگی مرحوم آیت الله باریک بین درخدمت به اسلام، نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه گذشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با بیان این که آیت الله باریک بین در اوج نهضت انقلاب اسلامی با همراهی مردم و علما نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد، گفت:  ایشان در دوران دفاع مقدس و در همه عرصه‌های مختلف این نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش اثرگذاری داشته و همیشه در مسیر ولایت بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: حوزه علمیه قزوین یکی از یاران و ارادتمندان امام(ره) و مقام معظم رهبری را از دست داده است و این عالم انقلابی، مردمی و ساده زیست بود و همیشه تاکید داشت که سعی کنید در زندگی ساده زیست و به فکر محرومان جامعه باشید.

وی با اشاره به این که آیت الله باریک بین شخصیت منحصر بفردی داشت و می توان گفت چهره ای ملی بود و موجب افتخار کشور بود، ابراز داشت: در اقصی نقاط میهن اسلامی این شخصیت را به عنوان یک فرد انقلابی و مبارز می شناختند و سابقه گذشته ایشان درخشان است و از پیشگامان مبارزه با طاغوت محسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در زنجان با تاکید بر این که آیت الله باریک بین آراسته به اخلاق بود، افزود: حسن خلق، زهد و تقوای این عالم فرزانه زبانزد عام و خاص بود و مکنت مالی ایشان قبل و بعد از انقلاب هیچ تفاوتی نکرد و با رفتار محبت آمیز و اسلامی خود در جذب افراد نقش موثری ایفا کرد..

 حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن باریک بین  نیز در سخنان کوتاهی از ابراز لطف رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما و بزرگان، مسئولین کشوری و لشگری، رسانه به ویژه رسانه ملی و اقشار مختلف مردم قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha