شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام پورسیدآقایی

مدیر موسسه آینده روشن، حوزه را اتاق فکر نظام، در تمدن سازی اسلامی خواند و گفت: به طور طبیعی مخاطب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عرصه تمدن سازی، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و فرهیختگان می باشند، البته به نظر می رسد مخاطب اصلی مطالبات معظم له، حوزه علمیه باشد، زیرا حوزه ظرفیت های بالایی دارد .

حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود پورسیدآقایی، مدیر موسسه و پژوهشکده آینده روشن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره رسالت حوزه های علمیه در عرصه انتخابات گفت:  اساتید حوزه باید عامل «تواصوا بالحق» باشند و شاخص هایی که مقام معظم رهبری مدنظر داشته و بیان فرموده اند را به صورت نکته وار استخراج کرده و برای عموم مردم بیان کنند و  اگر به ابن معیارها توجه کنیم، مشخص می شود که به چه کسی باید رای داد.

وی در ادامه پیرامون رسالت حوزه به عنوان اتاق فکر نظام، در تمدن سازی اسلامی گفت: به طور طبیعی مخاطب فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه تمدن سازی، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و فرهیختگان می باشند، البته به نظر می رسد مخاطب اصلی مطالبات معظم له، حوزه علمیه باشد، زیرا حوزه ظرفیت های بالایی دارد .

مدیر موسسه و پژوهشکده آینده روشن افزود: در زمینه تمدن سازی که از دغدغه مقام معظم رهبری است کارهای خوبی شده که البته نباید به این حد قانع باشیم، لذا متولیان امر باید آن را در اتاق های فکر بررسی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی در پایان در پاسخ به این سؤال که موسسه آینده روشن در راستای کمک به تمدن سازی اسلامی چه فعالیت و برنامه ای داشته است؟، گفت: به عنوان نمونه، این موسسه در دو سال گذشته همایشی با عنوان «تمدن زمینه ساز ظهور» را برگزار کرد و مقالات آن، توسط موسسه امام صادق(ع) در دو جلد به چاپ رسید. 

انتهای پیام/313/24

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha