سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حمله به دختر نوجوان مسلمان در مدرسه‌ای در نیویورک

حوزه/ یک دختر نوجوان مسلمان در شهر نیویورک به خاطر داشتن حجاب، از سوی همکلاسی غیرمسلمان خود حجابش از سرش کشیده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nydailynews، یک دختر نوجوان مسلمان در شهر نیویورک آمریکا به خاطر حجابش مورد حمله غیرمسلمان خود قرار گرفت و حجابش از سرش کشیده شد.

به گفته پلیس ساعت 11:15 روز پنجشنبه، این دختر نوجوان 16 ساله مسلمان در دبیرستان «اجرای قانون و امنیت عمومی» در نیویورک  سوار بر آسانسور بوده که همکلاسی غیرمسلمان او وارد آسانسور شده، به او اهانت کرده و القاب توهین آمیز به او نسبت می‌دهد. سپس با خشونت سعی می‌کند حجاب او را از سرش بکشد. این حادثه توسط دختر نوجوان به پلیس گزارش شد.

این دختر محجبه در پی این حادثه، خواستار ایجاد آموزش‌های مبارزه با نژادپرستی و اسلام‌هراسی توسط مدارس شهر نیویورک شده است.

به گفته افسران پلیس دختر نوجوان از نظر روحی به شدت دچار شوک و نگرانی می‌باشد، اما از نظر فیزیکی صدمه‌ای ندیده است.

مقامات پلیس پسر مهاجم را مورد بازجویی قرار داده و به جرم آزارا و اذیت و رفتار خشونت آمیز دستگیر کرده است اما به دلیل نوجوان بودن نام وی منتشر نخواهد شد و مجازات سنگینی نیز به او اختصاص نخواهد گرفت.

گفته می‌شود از آغاز سال جاری میلادی تا کنون پلیس نیویورک، 12 حمله اسلام‌هراسی شدید که علیه مسلمانان در شهر نیویورک گزارش شده را مورد پیگیری قرار داده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته در همین دوره زمانی افزایش 33 درصدی نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha