شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ پیوند رمضان و مسجد ناگسستنی است، پیوندی که پیمانش در آسمان بسته شده و زمینیان از برکتش پربهره اند و انسانِ خاکی را به افلاک می برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین  محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در یادداشت کوتاهی، آورده است: رمضان نزدیک است؛ با همه ی کرامت و سخاوتش، با همه  بزرگی و عظمتش، با همه  عزت و شکوهش، با همه ی روح و رحمتش، با همه ی زلالی و طراوتش، با همه ی معنا و معنوتش، با همه قدر و منزلتش، با همه  سور و سفره اش، با همه ی نور نورانیتش، با همه ی شور و شوقش، با همه ی لطف و لطافتش ...

اکنون که خداوند در آستانه این ماه با برکت، شوکت حضور گسترده  ملت ایران اسلامی در آزمون بزرگ انتخابات را نصیبمان کرد، فرصت را غنیمت بشماریم و در ایام باقی مانده تا سحرهای عاشقانه و افطارهای کریمانه، از مساجد غفلت نکنیم و دهه کرامت و غبار روبی مساجد را گرامی بداریم.

پیوند رمضان و مسجد ناگسستنی است، پیوندی که پیمانش در آسمان بسته شده و زمینیان از برکتش پربهره اند. پیوندی که انسانِ خاکی را به افلاک می برد و روحش را نوازش داده و قلبش را صیقل می دهد.

نقطه اتصال این دو، اذان است. با اذانِ سحر سفره دنیا برچیده می شود و با اذانِ افطار سفره ی کرامت گشوده می شود. اقامه نماز در این دو گاهِ پر معنا در مسجد و خانه خدا بالاترین ثواب برای مومن خداجوی است. این ارزش را از دست ندهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha