پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ حجت الاسلام محمدی از افتتاح نمایشگاه قرآن کریم بجنورد، ۶ خردادماه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم از ۶ خردادماه به مناسبت ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته، در بجنورد مرکز استان برگزار می‌شود و تا ۱۱ خرداد هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۴ در محل نگارخانه بجنورد دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در بخش‌های مختلف عرضه محصولات قرآنی و فعالیت‌های با محوریت قرآنی برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه شامل 30 غرفه است که بخش مکتوب آن، شامل عرضه کتاب‌های قرآن، نهج‌البلاغه، نرم‌افزارهای دینی و ... با حضور ناشران از مشهد، تهران، ناشران بومی و مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: در بخش دیگر این نمایشگاه آموزش برنامه‌های دینی، نمایش فیلم‌های کوتاه و بلند قرآنی، نشست‌های مختلف، مسابقات متعدد و نیز برگزاری تئاتر خیابانی و کارگاه، نشست تخصصی و نمایشنامه خوانی و بخش مربوط به کودک و نوجوان ازجمله برنامه‌های است که برای علاقه‌مندان تدارک دیده‌ شده است.

وی با بیان اینکه تعویض قرآن قدیمی با نو به‌صورت رایگان در نمایشگاه انجام می‌شود، گفت: هم‌زمان با این نمایشگاه در 6 شهرستان اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج و گرمه و جاجرم نیز نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی همچنین از برگزاری نمایشگاه علمی و هنری قرآن با موضوع «اعجاز علمی قرآن کریم»، در استان خبر داد و افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود و  در مجتمع فرهنگی هنری گلشن پذیرای عموم مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha