جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاح یک موسسه اسلامی توسط روحانی شیعه در میشیگان

حوزه/حجت الاسلام قزوینی روحانی شیعه با راه اندازی موسسه اسلامی در دیربورن میشیگان، امیدوار است مردم از پیشینه‌های دینی و فرهنگی مختلف را با آداب و رسوم اسلام آشنا سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از wxyz، حجت الاسلام سید حسن قزوینی اقدام به راه اندازی یک موسسه اسلامی به هدف ترویج آموزه‌های صلح آمیز اسلامی  در شهر دیربون واقع در ایالت میشیگان در آمریکا کرده است.

وی امیدوار است با راه اندازی این موسسه آموزشی بتواند مردم از پیشینه‌ها و جوامع مختلف را درباره مذهب و آداب و رسوم تشیع اسلامی آشنا سازد.

حجت الاسلام قزوینی می‌گوید: درصد بالایی از مردم آمریکا نگاهی منفی به اسلام دارند. و این وظیفه ما مسلمانان است که کاری در این زمینه انجام دهیم. ما نباید انتظار داشته باشیم دیگران این مسئله را برای ما حل کنند.

به گفته حجت الاسلام قزوینی، آن‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به تبلیغ اسلام پرداخته و به صورت ماهانه کلاس‌هایی را برای غیرمسلمانان برگزار خواهند کرد.

وی می‌گوید: ما قصد داریم ماهانه کلاس‌هایی را برای غیرمسلمانان، مسیحیان، یهودیان، هندوها، بودایی‌ها و حتی کسانی که دین را قبول ندارند برگزار کنیم.

به گفته وی تشکیل این کلاس‌ها از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. وی همچنین برنامه‌هایی برای تولید فیلم‌های ویدئویی آموزشی از طریق بخش رسانه‌ای جدید دارد. این فیلم‌های آموزشی اطلاعات بیشتری در رابطه با دین اسلام، و برطرف سازی سوءبرداشت‌‌ها در خصوص اسلام ارائه می‌دهند.

همچنین قرار است یک مدرسه علمیه در این موسسه اسلامی آغاز به کار کرده و طلاب حوزوی در آمریکا می‌توانند بدون اینکه نیاز باشد به خاورمیانه سفر کنند، دروس دینی را آموزش ببینند.

حجت الاسلام قزوینی می‌گوید که هدف آنان آموزش نسل بعدی علما و روحانیون دینی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha