جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علمای اسلام و مسیحیت در حوزه خواهران

حوزه/در هم‌اندیشی اسلام و مسیحیت به اتحاد بین علمای اسلام و مسیحیت پرداخته شد و تعریف خانواده در هر دو نهاد دینی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در هم‌اندیشی اسلام و مسیحیت کاتولیک فرانسه که عصر امروز در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، با حضور رهبر مسیحیت کاتولیک فرانسه، رئیس امور کلیسایی فرانسه و جمعی از فضلا و علمای حوزه علمیه خواهران برگزار شد، به بررسی موضوعاتی پیرامون خانواده و تعریف آن در مذهب اسلام و مسیحیت پرداختند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدای این جلسه با اشاره به موضوعاتی که می‌توان به‌صورت مشترک بین حوزه‌های علمیه اسلام و کلیسای کاتولیک موردبررسی قرار بگیرد، اظهار داشت: مسئله خانواده و آسیب‌پذیری آن در جوامع امروز، آینده بشریت، اخلاق بشریت و ظهور منجی از مسائل مشترک بین دو دین است که می‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری با اشاره به شیوع مسئله همجنسگرایی و قانونی شدن این مسئله در جوامع غرب و بدحجابی زنان افزود: این دو مسئله در دین اسلام و مسیحیت نکوهش شده و نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود و باید به بررسی آن بپردازیم که چرا غرب به سوی برهنگی رفته است.
در ادامه این نشست، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بابیان رسالت مشترک بین مذاهب در سده اخیر اظهار داشت: قدرت‌های جهانی با تقویت ایده ورود به دهکده جهانی و ایجاد شهروند و تربیت جهانی می‌خواهند حضور خدا و دین را در این عرصه کمرنگ کنند.
حجت‌الاسلام  والمسلمین زیبایی نژاد با ابراز ناراحتی نسبت به جایگاه نهادهای دینی افزود: متأسفانه نهادهای دینی از اقتدار لازم در این عرصه برخوردار نبوده و وظیفه رهبران دینی است که حول محور خدا و دین این قدرت را ایجاد کرده و در راستای مضامین مشترک گفتمان کنند.
وی با پیشنهاد ایجاد نشریه‌ای مشترک و پرداختن به موضوعات روز و مشترک بین ادیان تصریح کرد: برگزاری نشست‌های مشترک و تشکیل کمیته‌های علمی و پرداختن به مسائل روز مثل خانواده می‌تواند در بهتر دیده شدن ادیان در جوامع روز کمک کند.
سپس کاردینال دوبست رهبر مسیحیت کاتولیک فرانسه در این نشست با اشاره به پیشرفت جهان و تغییر دیدگاه عموم مردم نسبت به جایگاه زنان و مردان در جامعه امروز اظهار داشت: با بالا رفتن امید در زندگی و برابری حقوق زنان و مردان در جامعه شاهد تغییرات زیادی در جامعه و نهاد خانواده بوده‌ایم.
وی بابیان دغدغه‌های کلیسا درباره گرایش مردم به دین و خدا تصریح کرد: برای من بسیار مهم است که در این دهکده جهانی به سمتی حرکت نمائیم که خداوند را بتوانیم احساس کنیم و آنچه مورد پسند خداوند است را به مردم نشان داده و گسترش دهیم.
در پایان این نشست، فریبا علاسوند عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، بابیان اشتراکات دین مسیحیت و اسلام و نگاه این دو دین به خانواده خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در رابطه با دو موضوع هویت‌های جنسیتی و نقش‌های جنسیتی کارهای تحقیقاتی زیادی را انجام داده و به تعریفی جهانی درباره خانواده و محبت بین زن و مرد برسیم و به‌عنوان رهبران دینی راهنمایی دیگران باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha