جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ ماهر حمود

حوزه/ شیخ حمود گفت: ارتباط زیادی میان نشست ریاض و حمله آل خلیفه به الدراز وجود دارد؛ چراکه مسئولان بحرین برای این جنایت از آمریکا و اربابان سعودی خود چراغ سبز دریافت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی حمله وحشیانه نیروهای امنیتی آل خلیفه به منطقه الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بحرینی منجر شد، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفتگو با پایگاه العهد لبنان، این جنایت را محکوم کرد و گفت: مردم بحرین فقط برای حمایت از شیخ عیسی قاسم تجمع مسالمت آمیز برگزار کرده بودند و حمله به الدراز نقض ساده ترین حقوق انسان ها به شمار می رود.

وی در ادامه سخنان خود تمام احکام قضایی صادر شده از سوی نظام بحرین را محکوم و تاکید کرد: این احکام مسائل سیاسی و دینی را با هم در آمیخته و بر خلاف حق آزادی بیان و آزادی های دینی می باشد در حالی که این آزادی ها در تمام کشورها محترم شمرده می شود.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت افزود: این اقدام زشت و جنایتکارانه کاملا با سیاست های آمریکا در منطقه همسو است و همزمان شدن آن با سفر ترامپ به عربستان نیز گواه این مطلب است.

این روحانی اهل سنت لبنان گفت: آنچه در ریاض اتفاق افتاد بی اعتنایی به تمام مسائل عربی و اسلامی به ویژه مساله فلسطین بود و تصمیم های نشست ریاض نیز تمام مسائل مهم عربی و اسلامی را به فراموشی سپرد و ما بار دیگر سفر نامیمون ترامپ به منطقه را محکوم می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط زیادی میان نشست ریاض و حمله آل خلیفه به الدراز وجود دارد؛ چراکه مسئولان بحرین برای این جنایت از آمریکا و اربابان سعودی خود چراغ سبز دریافت کردند.

شیخ ماهر حمود درباره سکوت بین المللی در برابر اتفاقات بحرین نیز گفت: ما بیش از این از احزاب و جریان ها و کشورهایی که این جنایت را محکوم کردند انتظار نداریم، اما کشورهایی هم هستند که همین هم از آنها انتظار نمی رود و حتی این جنایت را محکوم نمی کنند و آن را نادیده می گیرند؛ چراکه برخی مؤسسات ونهادهای بین المللی که باید با این جنایت ها مبارزه کنند وابسته به سیاست های آمریکا هستند و برخی هم وابستگی مالی به عربستان دارند و ما از سکوت آنها در برابر این جنایت ها تعجب نمی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha