پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی با بیان این که مبلغان باید محور وحدت باشند و به مباحث حزبی و دعواهای قومی وارد نشوند گفت: آنچه کشور را از خطرات حفظ کرد ولایت فقیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی در همایش بزرگ «مبلغین ضیافت الهی» اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه در ماه مبارک رمضان که در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی قم برگزار شد،  اعزام مبلغ را کاری ارزشمند توصیف کرد و از مبلغان خواست از این فرصت برای سیر و سلوک فردی خود هم بهره ببرند.

عضو جامعه مدرسین، وظیفه اساسی مبلغان را تحکیم مبانی اعتقادی مردم، بیان مباحث اخلاقی و تقویت بصیرت مردم ذکر کرد، مبلغان باید محور وحدت باشند و به مباحث حزبی و دعواهای قومی وارد نشوند.

وی تاکید کرد: تنها با این مشی است که حرمت و عظمت روحانیت حفظ می شود.

آیت الله خاتمی تقویت ستون خیمه انقلاب را از دیگر وظایف مبلغان برشمرد و خاطر نشان کرد: آنچه کشور را از خطرات حفظ کرد ولایت فقیه بوده است.

امام جمعه موقت تهران بر حفظ و تقویت ارزش های دینی نیز توسط مبلغان تاکید کرد و گفت: مبلغان باید همواره همراه مردم باشند و توجیه گر کار این و آن نباشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را نیز از دیگر وظایف مبلغان ذکر کرد.

اعزام چهار هزار مبلغ در ماه رمضان

در ادامه این مراسم، مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف از  اعزام چهار هزار مبلغ در ماه رمضان خبرداد و گفت: امسال تعداد مبلغین اعزامی نسبت به پارسال افزایش یافته است.

حجت الاسلام شعبانی گفت: علاوه بر مباحثی مانند دین و اخلاق، مسائل دیگری مانند ولایت پذیری نیز در برنامه های تبلیغی مبلغان قرار گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همراهی با جوان ها و پاسخ به شبهات آنها را از دیگر وظایف مبلغان دانست و تاکید کرد: این همراهی و رسیدگی به مشکلات جوان ها باعث می شود تبلیغ اثرگذاری بهتری پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha