سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زرینه

حوزه/ امام جمعه شهرستان بویین زهرا، سوق دادن مردم به سمت انجام دستورات دینی را از وظایف مبلغین و مبلغات دانست و خاطر نشان کرد: روحانیون باید با مطالعه کتب مختلف و مجهز شدن به علم روز، منبرهای کاربردی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  محمد همایون زرینه، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب، اساتید مدرسه علمیه خواهران امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا ضمن تبریک سالروز حماسه فتح خرمشهر گفت:  سالروز فتح خرمشهر نشان دهنده حضوری پر افتخار از انسان هایی است که توانستند با نثار جان خود این حماسه را خلق کنند تا نامشان همیشه در تاریخ کشور ماندگار شود.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا افزود: فتحی که نه فتح خاک و سرزمین، بلکه فتح ارزش‌ها بود و نماد حقانیت و اراده خلل ناپذیر ملت ایران و ایثارگران جان برکفی است که با نثار جان و خون خود، پرچم حماسه و عزت و اقتدار ایران را به اهتزاز درآوردند.

وی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه و نگین ایثارگری همواره باید مورد توجه قرار گیرد تا جوانان امروز و نسل آینده که از نزدیک با واقعیات جنگ روبه رو نبوده و از ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اطلاعی ندارند به خوبی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

حجت الاسلام زرینه در ادامه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر بهره گیری از این ماه و انس با قرآن کریم تاکید کرد و اظهار داشت: مبلغان باید در ماه مبارک رمضان، بصیرت افزایی، ارتقاء سطح معرفت دینی مردم، بیان احکام، تبیین چارچوب های سبک زندگی اسلامی، و ... را در دستور کار تبلیغی خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا، سوق دادن مردم به سمت انجام دستورات دینی را از وظایف مبلغین و مبلغات دانست و خاطر نشان کرد: روحانیون باید با مطالعه کتب مختلف و مجهز شدن به علم روز، منبرهای کاربردی داشته باشند.

وی در پایان گفت: امروز شرایط روستاها تغییر کرده است و  روستاییان جوانان تحصیل کرده دارند و مبلغین باید متناسب با شرایط، حساسیت لازم را داشته و مباحث لازم را مطرح کنند تا به شبهات جوانان پاسخ داده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha