پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مشاوره

حوزه/حجت الاسلام اصغر اخوی گفت:بحث تربیت مشاور یکی از برنامه‌های اصلی مرکز مشاوره است که از گذشته نیز در جامعه الزهرا(س)مطرح بوده و امروز به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام اصغر اخوی، مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در جمع طلاب خواهر این مرکز گفت: همه ما باید از امکانات، تجهیزات و فرصت‌هایی که در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  وجود دارد و شرایطی که برای ما فراهم شده است، به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حوزه‌های مختلف فردی، اجتماعی، خانوادگی و به ویژه در بعد اخلاقی و معنوی به عنوان الگو در جامعه هستند؛ بنابراین بانوان طلبه باید به این ابعاد توجه بیشتری داشته باشند و خود را برای الگوبودن و الگوسازی آماده کنند.

حجت الاسلام اخوی با اشاره به اهداف مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، تصریح کرد: در بحث پیشگیری و درمان، هدف اصلی این است که دانش افراد را زیاد کنیم و بینش طلاب را نسبت به زندگی، مسائل معنوی و اخلاقی و حتی موضوعات علمی بالا ببریم.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه ممکن است دچار بیماری‌های مختلف شوند و باید مرکزی ایمن برای درمان طلاب و خانواده‌ها فراهم شود که این مرکز وجود دارد و درصدد هستیم که این بخش را فعال تر کنیم.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به برنامه‌های آینده مرکز مشاوره اشاره کرد واظهار داشت: بحث تربیت مشاور یکی از برنامه‌های اصلی مرکز مشاوره است که از گذشته نیز مطرح بوده است و امروز به صورت جدی پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام اخوی افزود: در این مرکز، تربیت مشاور از میان طلاب به ویژه فارغ التحصیلان رشته تعلیم و تربیت است که در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  تحصیل کرده اند و برای حضور در عرصه‌های مشاوره در حوزه‌های مختلف تربیت فرزند، خانواده، روانشناسی و غیره آمادگی دارند.

*ارتباط با طلاب غیرحضوری و مجازی در سال تحصیلی جدید تقویت می‌شود

وی، تقویت ارتباط با طلاب غیرحضوری و مجازی را از دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جدید برشمرد و تصریح کرد: از آنجا که طلاب غیرحضوری و مجازی در دسترس نیستند و نمی توانند از امکانات جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  بهره مند شوند، ارتباطات از طریق فضای مجازی و همچنین از طریق مشاوره‌های تلفنی صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بر لزوم فرهنگ سازی مشاوره در جامعه تأکید کرد و گفت: مراجعه به مشاوره به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید به گونه ای باشد که افراد همچنان که به پزشک مراجعه می‌کنند، به مشاوره هم مراجعه کنند.

حجت الاسلام اخوی تصریح کرد: ما در فضای مشاوره به این اعتقاد رسیدیم که باید پیشگیری صورت بگیرد، بر همین اساس، برگزاری دوره‌های مختلف مهارت افزایی، مهارت‌های زندگی، ملاک‌های انتخاب همسر و غیره در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی شده است.

وی یادآور شد: یکی از برنامه ریزی‌های سال تحصیلی جدید این است که برخی از جلسات درس اخلاق را به مشاوران اختصاص دهیم تا برای رفع مشکلات بانوان طلبه راهکارهایی ارائه دهند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)بیان داشت: یکی از برنامه‌های مرکز مشاوره این است که تعداد مشاوران در مدارس، مراکز تخصصی و خوابگاه‌ها افزایش یابد، همچنین مشاورانی در این مرکز تربیت شوند که بتوانند در سراسر کشور حضور داشته باشند.

حجت الاسلام اخوی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر (۳ خردادماه)، عنوان کرد: ما توفیق حضور در ایام جنگ را داشتیم و امروز هم بنا به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: «خرمشهرها در پیش است»، بدانیم که امروز همه کارها و فعالیت‌های ما نوعی جهاد است.

وی در پایان به حدیثی از حضرت علی (علیه‌السلام) اشاره کرد که فرمودند: «طُوبى لِمَن أخْلَصَ للّه ِ عَمَلَهُ و عِلْمَهُ ، و حُبَّهُ و بُغْضَهُ ، و أخْذَهُ و تَرْكَهُ ، و كَلامَهُ و صَمْتَهُ ، و فِعْلَهُ و قَولَهُ؛ خوشا آن كه عمل و علمش، دوستى و دشمنيش ، انجام دادن و ترك كردنش ، سخن و سكوتش، و كردار و گفتارش فقط براى خدا باشد» و اظهار داشت: اگر درس خواندن، تدریس، مشاوره و همه فعالیت‌های ما فقط برای خداوند باشد، می‌توانیم به مقاصد عالی که جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  در نظرگرفته است، برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha