پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ضیافت الهی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت: همان طور که جسم انسان به خواب و خوراک نیاز دارد، روح و روان معنوی هم به آرامش پیش از رفتن به مهمانی پروردگار نیاز دارد.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با اشاره به اینکه برای ورود به میهمانی خداوند باید روح و روان معنوی انسان آماده باشد، گفت: برای بهره گیری از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان باید در روزهای پایانی ماه شعبان برای ورود به روزه داری و آداب معنوی این ماه آماده و مهیا شویم.

وی با بیان اینکه اگر با آمادگی به استقبال ماه میهمانی خداوند برویم می توان بهتر فیوضات و لحظات معنوی این ماه را در طول سال حفظ نمود، خاطر نشان کرد: همان طور که جسم انسان به خواب و خوراک نیاز دارد، روح و روان معنوی هم به آرامش پیش از رفتن به مهمانی پروردگار نیاز دارد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، توبه و استغفار و همچنین انس با قرآن در روزهای پایانی ماه شعبان را از جمله تدابیر ورود  برای بهره گیری از معنویت رمضان برشمرد و گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان می توان با اطعام ایتام و مساکین و بجا آوردن سنت حسنه نیکوکاری به پیشواز لحطات معنوی ماه مبارک رمضان رفت.

حجت الاسلام شمسی فر توسل به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام عصر(عج) را از دیگر مراحل استقبال از ماه میهمانی خداوند برشمرد و بیان داشت: با انجام این مسائل و ذکر و دعا می توان از معنویت بی نظیر و رحمت خداوندی بهره گرفت و به تهذیب نفس پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha