پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امسال مسجد جدیدی در ایالت ایلینوی ساخته می‌شود

حوزه/ به موسسه «آموزش مقدس» در ایالت ایلینوی آمریکا کار ساخت و ساز مسجد جدید در شهر لینکون‌وود تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از chicagotribune، قرار است مسجد جدیدی در شهر لینکولن‌وود واقع در ایالت ایلینوی آمریکا تا پایان سال ساخته شود.

این مسجد فضایی به اندازه 16 هزار مترمربع را اشغال می‌کند و با توجه به طرح‌های پروژه به تصویب رسیده در سال 2015، این ساختمان شامل یک سالن نمازخانه پوشیده با فرش، کلاس درس، فضای اداری و جایگاه مربوط به ایراد وعظ و سخرانی خواهد بود. مسجد و مرکز آموزشی دینی تازه تاسیس مکانی برای عبادت، خدمات آموزشی، مذهبی و فرهنگی خواهد بود که برطبق اسناد پروژه گنجایش همزمان حداقل 400 نمازگزار را خواهد داشت. این مرکز اسلامی برای 500 خانواده مسلمان در منطقه راه اندازی می‌شود.

ساخت این مسجد با همکاری موسسه عام المنفعه «آموزش مقدس» انجام می‌گیرد. سعید شریف معاون مدیر اجرایی این موسسه می‌گوید: اعضای جامعه اسلامی به مدت 16 انتظار چنین روزی را کشیده‌اند. این یک فرصت عالی است و همه بسیار خوشحال هستند. موسسه 3 سال پیش این زمین را خریداری کرده و بالاخره آرزوی دیرینه ما به حقیقت می‌پیوندد.

شریف درباره رونده پروژه ساختمان سازی گفت: ما امیدوارم بودیم با زمستان ملایمی روبرو بوده و پروژه را زودتر به پایان برسانیم اما زمستان سرد تا اندازه‌ای کار ساخت و ساز را با مشکل روبرو ساخت. با این حال هنوز امیدواریم که تا پایان سال ساختمان مسجد تکمیل شده و این مرکز افتتاح شود.

عمر حسین از اعضای هیات بنیانگذاری می‌گوید: اضافه شدن این مرکز جامعه را متنوع‌تر و بهتر می‌سازد.

با توجه به وب سایت موسسه «آموزش مقدس»، هدف از راه اندزای این تشکل عام المنفعه فرهنگی آموزشی، ارتقاء دانش اسلامی و توسعه رشد معنوی عنوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha