جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش طلایه داران تبلیغ

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بر ضرورت تبیین جایگاه ولایت فقیه تاکید کرد و خطاب به روحانیون گفت: در ایام تبلیغ یکی از رسالت های مهم شما در شهرها و روستاها، تبیین ولایت و تاثیرگذاری عمود خیمه انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز درهمایش طلایه داران تبلیغ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه رمضان آنچه برای شما مبلیغین و مبلغات دارای اهمیت است این که  بتوانید مساجد را از حضور نسل نوجوان و جوان با نشاط و فعال پر نموده و بعد  از پایان این ماه مساجد را خالی از این قشر نبینیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین افزود: تفسیر قرآن و آماده کردن مردم برای شب های با فضیلت قدر می تواند بخشی از رسالت مهم شما روحانیون و مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان باشد.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین بر انس بیشتر با قرآن کریم تاکید کرد و بیان داشت: تاثیر قرآن درماه مبارک رمضان بسیار بالا بوده و به مانند نهالی است که شما نمی توانید در ماه های بعد غرص نمایی، لذا در مساجد و در این ایام آیات نورانی این کتاب آسمانی و ادعیه نورانی و با فضیلت را برای مردم و روزه داران تبیین نمایید.

وی در ادامه بر ضرورت تبیین جایگاه ولایت فقیه تاکید کرد و خطاب به روحانیون گفت: در ایام تبلیغ یکی از رسالت های مهم شما در شهرها و روستاها، تبیین ولایت و تاثیرگذاری عمود خیمه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قزوین، انقلابی بودن و انقلابی ماندن را بسیار مهم دانست و افزود: هر چقدر که قرآنی باشیم، انقلابی هستیم، لذا باید امروز به توجه تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی، این اصل مهم را نصب العین همه امور خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به تاثیر گذاری روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان داشت:  این قشر تاثیرگذار توانستند به خوبی نقش خود را در بسیج مردم  در دوران های مختلف به ویژه دفاع مقدس ایفا کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: روحانیت با تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلام،ی کمک شایانی به نشر ارزش های اسلامی و انقلابی کرده و می کند.

وی در پایان یادآور شد: ماه رمضان ماه تزکیه و خودسازی نفس است و روحانیون وظیفه دارند مردم را با فضیلت‌های این ماه پربرکت و نورانی آشنا سازند تا بتوانند بهترین توشه معنوی را برای حیات اخروی خود ذخیره کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha