جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ دبیر ستاد همکاری های حوزه آموزش و پرورش گفت: باید التزام قلبی به بیانات رهبر انقلاب داشته باشیم و همه تابع باشیم و از سرمایه بزرگ معنوی تربیتی، سند تحول حراست شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی امروز در اولین نشست ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در سال 96،  به تشریح مهم ترین دستاوردها و فعالیت ها این ستاد اشاره کرد وگفت: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در سال گذشته فعالیت های خوب و مستمری داشته است که تلاش می کنیم، این فعالیت ها در سال جاری نیز به خوبی ادامه پیدا کند.

وی افزود:تدوین، پیگیری، تصویب و ابلاغ برنامه های ستاد، توسط آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه، یکی از این فعالیت های مهم بود که در سال 95 برنامه های مشخصی در قالب برنامه های سال آموزش و پرورش ابلاغ شد  و موافقت نامه هایی با استان های دیگر امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در تشریح دستاورد های دیگر این ستاد گفت: تدوین و ارائه برنامه های سال96 به وزارت آموزش و پرورش  و مدیریت حوزه های علمیه نیز یکی دیگر از دستاورهای ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بود.

وی گفت: پیگیری طرح سرباز طلبه در آموزش و پرورش که در سال 94 با عنایت مقام معظم رهبری تصویب شد و به کار گیری حدود500طلبه سرباز در آموزش و پرورش از دیگر کارهای انجام شده در این ستاد بوده است.

رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: پیشنهاد تشکیل کمیته پیگیری مطالبات رهبری ازآموزش و پرورش که برای اولین بار صورت گرفت ونیز ارائه  گزارش وزیر آموزش و پرورش خدمت رهبر معظم انقلاب  نیز دستاورد مهمی بود که انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: دوره توانمند سازی روحانیون شاغل رسمی در آموزش و پرورش نیز یکی دیگر از دستاورها و کارهای مهم انجام گرفته است چرا که سیاست ما تکیه بر منابع پایدار آموزش و پرورش است و روحانیون شاغل نیز یکی از این منابع است.

وی افزود:  در سال 95 دوره توانمندسازی روحانیون شاغل را که کلید زدیم پیش بینی ما برای 500نفر بود که این طرح خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی طلاب شاغل در این وزارتخانه روبرو شد و در نهایت  برای 1050نفر دوره توانمند سازی را در 13 استان کشور به اجرا در آوردیم.

رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت:پیگیری توسعه طرح بهره مندی طلاب شاغل در آموزش و پرورش از امکانات این وزارتخانه نیز یکی دیگر از کارهای مهم انجام گرفته می باشد تا روحانیون شاغل در این وزارتخانه بتوانند همانند سایر فرهنگیان از خدمات و امکانات این طرح بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان گفت: اشاعه گفتمان همکاری حوزه و آموزش و پرورش در میان علمای بلاد نیز دستاوردمهمی بود  و بیشتر این علمای بلاد خواهان همکاری بیشتر حوزه و آموزش و پرورش بودند و این مقوله به خوبی جای خود را در استان ها باز کرده است.

وی در ادامه  با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ است، گفت: آموزش و پرورش  26میلیون مخاطب دارد و باید اولویت تبلیغ، مدارس باشد.

مشاور وزیر با بیان اینکه در تامین و تخصصی نیرو لازم است آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد از عدم بی توجه به ظرفیت آموزش و پرورش انتقاد کرد.

وی بابیان اینکه رهبر انقلاب تاکید فراوانی بر توجه بیشتر مباحث تربیتی در مدارس آموزش و پرورش دارند، عنوان کرد:رهبر انقلاب دردیدار مختلف با معلمین بر اهمیت تعلیم وتربیت تاکید دارند و خواستار اجرای سند تحول در آموزش و پرورش هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه رهبر انقلاب ده سال قبل  در استان کرمان مباحثی در مورد تاسیس و دوره های آموزش چند زبان در آموزش و پرورش مطرح کردند گفت: متاسفانه بعد از ده سال  اتفاق خاصی دراین رابطه از سوی مسئولین این وزارتخانه نیافته و لازم است توجه جدی در این مسئله صورت گیرد.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع سند 2030 گفت: باید التزام قلبی به بیانات رهبر انقلاب داشته باشیم و  همه تابع باشیم واز سرمایه بزرگ معنوی تربیتی، سند تحول حراست شود.

دبیر ستاد هماری های حوزه و آموزش و پرورش، با بیان اینکه معلمین در رأس حرم تربیتی  قرار گرفته اند گفت: اگر انقلاب  هزار شهید تقدیم به نظام کرده به دلیل معلمین دلسوز در این کشور بوده و لازم است، نسبت به تربیت و آموزش  فرزندان این مرز بوم حساس بود.

وی افزود: با برنامه ریزی مدونی که در ستاد و وزارتخانه صورت گرفته، خوشبختانه رشد قابل توجه ای در موضوعات توان سازی طلاب، آموزش مبلغین، دیدار دانش آموزان با  علما، اعزام مبلغ، روحانی مستقر در مدارس و گفتمان دینی در سال جدید داشته ایم و نباید به این امر بسنده کرد و قانع بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha