شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش بررسی ابعاد سند ۲۰۳۰

حوزه/ امروز دشمن از هر طریقی به دنبال نفوذ در میان نسل های کشور است ، آنان سعی دارند با نفوذ در لایه ها و قشرهای جامعه نسل تشیع و جامعه ایرانی را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی کشوری در نشست علمی بررسی ابعاد تهاجم اسناد بین المللی و استحاله هویت اسلامی ایرانی با محوریت سند 2030 در دانشگاه معارف اسلامی در قم اظهارداشت: اگر حوزه انقلابی به معنای واقعی تبیین شود حوزه‌های علمیه در انزوا نخواهند بود، اینکه دیگران برای جامعه دینی برنامه‌ریزی کنند و حوزه نظاره‌گر باشد، انزواست.

وی با اشاره به سه دیدگاه مختلف در رابطه با مفهوم حوزه انقلابی گفت: براساس دیدگاه نخست، طلبه و حوزه انقلابی در مقابل حوادث و اتفاقات داخل و خارج از کشور موضع‌گیری می‌کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود:  طلبه درباره همه مسائل اظهار نظر می‌کند و می‌گوید سوره توبه آیین‌نامه ارتباط با خارج و کشورهای بیگانه است.

حجت‌الاسلام کشوری در تشریح دیدگاه دوم گفت: بر اساس این دیدگاه، علاوه بر موضع‌گیری مقابل حوادث، نیازمند بازخوانی اندیشه انقلاب هم هستیم، چراکه برای موضع‌گیری‌ها باید پشتیبانی فکری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید درباره اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اندیشید و بازخوانی کرد، اظهار داشت: دیدگاه دوم می‌گوید جریان فکری امام خمینی(ره) جریان نو و جدیدی است که باید روی آن کار کرد.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: برخی‌ها خیال می‌کنند در حوزه فقط رسایل و مکاسب است و در مقابل عده‌ای شیخ را رد می‌کنند، هر دو در اشتباه هستند.

حجت الاسلام کشوری به دیدگاه سوم اشاره کرد و افزود: موضع‌گیری در مسایل جامعه و بازخوانی اندیشه‌های انقلاب کافی نیست، بلکه طلبه باید مسایل جامعه را بشناسد و برای آنها جواب دینی پیدا کند برای مثال در رابطه با ربای بانکی باید طلبه انقلابی، هم موضع‌گیری کند و هم برای از بین بردن آن برنامه داشته و پاسخگو باشد.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دیدگاه سوم را بهتر و برابر با الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی دانست و افزود: برنامه الگوی پیشرفت اسلامی براین نکته تأکید دارد که جامعه باید با الگوهای اسلامی پیش رود نه با نظریات غربی.

وی از شناسایی یکصد مساله بدون پاسخ دینی خبر داد و گفت: برای پاسخگویی به این سؤالات جلساتی برگزار شده و جواب‌ها براساس آموزه‌های دینی بازخوانی شده و اعلام می‌شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: فروپاشی خانواده مقدمه‌ای برای نابودی دین است که دشمن برای آن برنامه دارد، از بین بردن آرامش خانواده زمینه را برای از بین بردن الگوی دینی فراهم می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بند مربوط به محصولات دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته) در لایحه برنامه ششم، به زوایای بسیار مهمی از این موضوع پرداخت.

حجت الاسلام کشوری خطاب گفت: هر کجا حوزه و حوزویان کم کاری کردند زمینه را برای جولان دشمن فراهم ساختند، لذا باید هوشیارتر از قبل فعالیت داشته باشیم.

وی افزود: امروز دشمن از هر طریقی به دنبال نفوذ در میان نسل های کشور است ، آنان سعی دارند با نفوذ در لایه ها و قشرهای جامعه نسل تشیع و جامعه ایرانی را از بین ببرند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha