جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر نقش آفرینی و مجاهدت علما و بزرگان دینی در طول تاریخ نبود، امروز خبری از اسلام ناب و حقیقی نبود، تصریح کرد: در طی ادوار مختلف تاریخ دشمنان اسلام به هر دلیلی تلاش داشتند تا اسلام ناب را تحریف کرده و مانع از انتشار و گسترش آن در جامعه شوند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فرصت معنوی ماه ضیافت الهی را بهترین زمان جهت ترویج سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: مبلغان باید با بیان محاسن اهل بیت(ع) و دین مبین اسلام، مردم را شیفته این مکتب حقه کنند و همه تلاش خود را جهت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در برنامه های مذهبی به کار برند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تبیین برخی از فضایل معنوی ماه مبارک رمضان، محتوای غنی را از ارکان تبلیغ برشمرد و خطاب به مبلغان گفت: هرچقدر محتوای تبلیغ با عقل و شرع بیشتر تطبیق داشته باشد، منطبق با فطرت پاک انسان ها باشد و دارای ذوق و سلیقه مناسب باشد از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان این که مخاطب شناسی از سوی مبلغان نقش بسیار مهمی در اثرگذاری تبلیغ دارد، افزود: یک مبلغ دینی باید مطالبی که بیان می کند بر مبنای شناخت مخاطب باشد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه با اشاره به این که طلاب و روحانیان در همه امور باید الگوی جامعه باشند، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین رسالت روحانیت دعوت مردم به تقوا و رعایت اخلاق دینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت امین مردم در طول تاریخ بوده است، افزود: این قشر اثرگذار جامعه ادامه دهنده گان مسیر پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) است و این رسالت سنگین باید با  جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان این که حوزه و روحانیت در طول تاریخ سکان داران عرصه دین و فرهنگ در جامعه اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ با همه بضاعتی که در اختیار داشت از دین و ارزش های اسلامی در برابر انحراف ها محافظت کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر نقش آفرینی علما و بزرگان دینی در طول تاریخ نبود، امروز خبری از اسلام ناب و حقیقی نبود، تصریح کرد: در طی ادوار مختلف تاریخ دشمنان اسلام به هر دلیلی تلاش داشتند تا اسلام ناب را تحریف کرده و مانع از انتشار و گسترش آن در جامعه شوند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که روحانیت در هر صحنه ای از انقلاب انقلاب مدافع اسلام و انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: حضور در صحنه روحانیت خط قرمزی بر همه جریان های ضد دینی در جامعه اسلامی است.

وی، روحانیت را پیشگام در همه صحنه های دفاع از دین معرفی کرد و با بیان این که بدون حضور روحانیت دشمن به خواسته های شوم خود دست پیدا می کند، گفت: روحانیت در طول تاریخ همواره مسؤول دیانت و فرهنگ مردم بوده و امروز نیز این رسالت مهم ادامه دارد.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت ارتباط مستمر مبلغان دینی با عموم مردم به ویژه نسل جوان تأکید کرد و افزود: با توجه به تلاش دشمنان برای از بین بردن هویت دینی نسل جوان، مبلغان دینی باید در جهت تقویت هویت دینی جوانان گام بردارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک مبلغ دین در عرصه تبلیغ باید در پی تأثیرگذاری کلام در میان مردم باشد، خاطرنشان کرد: جمعیت نباید ملاک سخنرانی و خطابه روحانیان باشد، بلکه باید اثرگذاری سخن در میان مردم بیشتر مورد توجه باشد.

وی در ادامه با بیان این که امروز بايد معارف اسلامي را به کساني که تشنه آن هستند رساند، خاطرنشان کرد: این رسالت مهم بر عهده روحانیت است که باید با تقویت بنیه علمی خود در این مسیر حرکت کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بيان اين که تبليغ عملي بسيار موثر‌تر از ساير گونه‌هاي تبليغ است، افزود: تبلیغ گفتاری و نوشتاری تا حدی در میان مردم اثرگذاری دارد، اما آن چیزی که می تواند تأثیر عمیقی در عموم مردم داشته باشد تبلیغ عملی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مردم امروز به اظهارات و رفتارهای روحانیان توجه خاصی می کنند، گفت: یک مبلغ دین باید در همه امور بهترین الگوی برای عموم جامعه باشد و از برخی مسائل که موجب خدشه دار شدن این جایگاه رفیع می شود به شدت پرهیز کند.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان باید در همه امور فردی و اجتماعی زندگی ذی طلبگی را مورد توجه قرار دهند، افزود: اگر بخواهيم تبليغ ما موثر باشد بايد ساده زيستي و مراقبت بر اعمال را فراموش نکنيم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha