جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 416632
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
مجتمع «سه دینی» برای سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در اهایو

حوزه/پروژه ساخت مجتمع «سه دینی» برای پیروان سه دین ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودیت ۲ سال پیش در ایالت اهایو کلید خورد و اکنون مراحل پایانی ساخت مسجد را سپری می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ««حوزه» به نقل از wowt، مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در شهر اوماها واقع در نبراسکای آمریکا، یک مجتمع «سه دینی» راه اندازی می‌کنند.

ایده ساخت این مجتمع سه دینی 2 سال پیش کلید خورد و درحالی که ساخت مسجد جدید در این مجتمع در مراحل پایانی قرار دارد، به زودی امکانات عبادی برای پیروان سه دین ابراهیمی در این مجتمع میان ادیانی فراهم خواهد شد.

پروژه ساخت مجتمع «سه دینی» دو سال پیش  آغاز شد و با عبور از مراحل پایانی مسجد جدید در این مجتمع، این مرکز اسلامی جدید در ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد. در این مجتمع تنها مسجد وجود نخواهد شد بلکه قرار است به زودی کلیسایی نیز برای مسیحیان حومه اوهاما ساخته شود.

همچنین در این مجتمع «سه دینی» یک مسیر دایره ای شکل ایجاد شده است که قرار است مسجد جدید، کلیسا آینده و معبد کنونی یهودیان را به هم مرتبط سازد.

ریک ماکینز از جامعه مسیحیان می‌گوید: ساخت مسجد جدید واقعا هیجان انگیز است و برای مسلمانان فضایی فراهم می‌کند تا گردهمایی‌هایشان را برگزار کرده و نمازهای جماعت به پا دارند.

وی افزود: این مجتمع قرار است مشابه یک پارک باشد که نه تنها به پیروان سه مذهب فرصت کار کردن با همدیگر را می‌دهد بلکه فرصت زندگی‌ کردن در کنار یکدیگر را برای ما ایجاد خواهد کرد.

مسئولان این مجتمع «سه دینی» در اوماها امیدوارند بتوانند فضایی صلح طلبانه و مسالمت آمیز ایجاد کنند تا در آن پیروان ادیان به رشد میان ادیانی دست یافته و دانش مذهبی را در کنار یکدیگر بیآموزند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha