جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 416633
۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
جوان هندو که عاشق ماه رمضان است!

حوزه/یک جوان پیرو ‌آیین هندو که در خارج از هندوستان زندگی می‌کند، پس از اینکه سال‌ها ماه رمضان را در کنار مسلمانان برگزار کرده، تصمیم گرفته مسلمان شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک جوان  پیرو آیین هندو که در خارج از هندوستان زندگی می‌کند، هر ساله جشن‌ها و مراسم‌های متعدد ماه مبارک رمضان را در کنار دوستان مسلمان خود در سپری می‌کند.

جایدیپ سای نیدو، جوان 24 ساله هندی که برای کار به امارات رفته، هر چند همیشه روزه نمی‌گیرد اما از روح وحدتی که در ماه مبارک رمضان میان مسلمانان ایجاد می‌شود لذت بسیار می‌برد.

وی در این باره می‌گوید: بهترین بخش ماه رمضان، صرف نظر از اینکه دوستان‌تان را در طول سال ببینید یا نه، این است که در این ماه مردم از حال همدیگر خبردار می‌شوند و یکدیگر را برای مراسم افطاری دعوت می‌کنند. من خودم در ماه رمضان میانگین 15 تا 20 دعوتنامه برای افطاری دریافت می‌کنم چرا که 90% دوستان من اعراب مسلمان هستند.

نیدو همچنین می‌گوید که هزاران مایل دورتر، در کشور مادری او هندوستان، والدینش نیز در ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری پهن می‌کنند و با دعوت از دوستان و اقوام مسلمان در کنار آن‌ها از برکت این ماه بهره می‌برند.

نیدو درباره شب‌های رمضان نیز می‌گوید: در شب‌های رمضان همه تا دیروقت بیدارند. گویی زندگی پایانی ندارد، تا اینکه سحر از راه می‌رسد و همراه با دوستانمان سحری می‌خوریم.

رمضان مرا به اسلام آوردن نزدیک ساخته

این جوان هندو می‌گوید: کنجکاوی من درباره رمضان‌های پی در پی سبب شد به خواندن قرآن روی آورم و به زودی قصد دارم به دین اسلام گرویده و با نامزد مسلمانم ازدواج کنم.

وی افزود: روزه داری در روزهای رمضان به من ارزش غذا و توجه به حال فقرا و مستمندان را آموخت. من اکنون حال گرسنگان دنیا را درک می‌کنم و احساس می‌کنم دلم می‌خواهد به آن‌ها کمک کنم، و در اعمال خیریه مشارکت داشته باشم. نامزد مسلمانم مرا تشویق کرد از خانه‌های سالمندان و یتیم‌خانه‌ها دیدن کنم و این سبب شده دنیا را از چشم انداز دیگری بنگرم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha