جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: : سبک زندگی اسلامی و پرداختن به فرهنگ غنی اسلامی در درون جامعه و خانواده بهترین راهکار جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت الهی، صبح امروز در جمع خواهران مبلغه حوزه علمیه قزوین، که در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت:  همه ما به میهمانی ماه خدا دعوت شده ایم و باید تا می توانیم از برکات آن بهره مند شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود:  ماه ضیافت الهی برای بهره معنوی و تقرب به خداوند است و مهم‌ترین موضوع در استقبال از این ماه مبارک، توبه کردن و بازگشت به سوی خداوند متعال است.  در این ماه ازگناه دوری می‌کنیم و به فطرت پاک خود برمی‌گردیم و به همین دلیل عید ماه رمضان را عید فطر نامیده‌اند.

وی یکی از فرصت‌های انسان سازی و فرصت تکامل برای انسان را ماه مبارک رمضان عنوان کرد و  ادامه داد: کسی که در این ماه توفیق استغفار و تهذیب نفس پیدا کند، به شیرینی و لذتی از این راز و نیازها و تزکیه باطن می‌رسد و این لذت سبب می‌شود در فکر نگه داری از آن دستاوردها باشد و همانند کسی که توفیق چشیدن لذت حج را می‌یابد، بعد از حج نیز صفای باطنی خود را حفظ نماید.

حجت الاسلام نعمت الهی، ترویج فرهنگ غنی اسلامی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اسلام  پاسخ‌گوی تمام نیازهای بشری است و اگر این هدف را خوب مورد توجه قرار دهیم شاهد خواهیم بود که خداوند متعالی که انسان را آفریده، راه پیشرفت و سعادت دنیوی و اخروی را نیز مشخص کرده است.

وی با اشاره به این که ترویج گفتمان دینی و فرهنگی به ترویج ارزش‌های اسلامی و پیشرفت در زمینه‌های مختلف منجر خواهد شد و نمونه این پیشرفت می‌تواند پیروزی انقلاب اسلامی باشد، ابراز داشت: نظام سلطه به دنبال ایجاد گسست بین مردم و فرهنگ دینی است، چراکه خوب می‌داند استقامت و پویایی مردم ایران به دلیل تکیه کردن فرهنگ غنی عاشوراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: باید به سبد فرهنگی آحاد جامعه نگاه ویژه ای داشت، چرا که اگر نادیده گرفته شود خسارات زیادی به جامعه وارد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده تنها مرکز تربیت فرهنگ غنی اسلام است که به راحتی فرهنگ اسلامی می تواند در خانواده ها ترویج پیدا کند و این برگرفته ازسیره معصومین و قرآن بوده، چرا که فرهنگ، اصالت هر جامعه‌ای است، به همین سبب همه در راه غنی شدن آن باید گام برداریم و موجبات رشد عرصه‌های معنوی جامعه را روز به روز افزایش دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha