شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ ماه رمضان ماه انقطاع روح از دنیا است ، هرچه از دنیا انقطاع پیدا کنیم، اتصال ما به آخرت شدیدتر می شود. ماه رمضان، ماه رسیدن به هدف اصلی خلقت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جمع طلاب و روحانیون، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است، ماهی است که درهای بهشت به روی انسان مومن باز می شود و درهای جهنم بسته می گردد و شیطان به غل و زنجیر کشیده می شود.

استاد حوزه با بیان این که انسان ها با روزه گرفتن یک نوع انقطاع روحی از دنیا پیدا می کنند، تصریح کرد: این انقطاع باعث می شود پرواز معنوی به راحتی صورت گیرد، چون که هرچه بار انسان سنگین تر باشد، پرواز انسان سخت تر است. هرچه بار کمتر و سبک تر شد، انسان بهتر می تواند به سمت ملکوت و  عالم معنوی پرواز کند.

وی با اشاره به آیه شریفه 38 سوره توبه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ما لَکُمْ إِذا قيلَ لَکُمُ انْفِرُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَي الْأَرْضِ أَ رَضيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا /ای کسانی که ایمان آورده اید، شما را چه شده که زمانی که به شما گفته می شود در راه خدا کوچ کنید به زمین سنگینی می کنید و در امر کوچ سستی می نمایید»،  گفت: منظور از سنگینی که در این آیه از قران کریم، سنگینی روحی است نه جسمی، یعنی روح انسان آمادگی جانفشانی در راه خدا را ندارد.

عضو خبرگان ر هبری در توضیح این که علت سنگینی انسان از منظر قرآن طبق این آیه شریفه، پسندیدن زندگی دنیوی است، افزود: بدون شک اگر انسانی تمایل به دنیا پیدا کرد، حاضر به حرکت کردن به سمت آخرت نیست؛ ماه رمضان ماه انقطاع روح از دنیا است، مقدمه این انقطاع آن است که انسان، جسم خود را مقداری در استفاده از لذت های دنیایی، محدود می کند،  اسم این محدودیت را می توان انقطاع اختیاری گذاشت.

آیت الله مهدوی یادآور شد: آنچه که مهم است آن بوده که این انقطاع، اختیاری بوده و سبب شده لذت معنوی بیشتری ببریم، هرچه از دنیا انقطاع پیدا کنیم، اتصال ما به آخرت شدیدتر می شود. ماه رمضان ماه رسیدن به هدف خلقت است، خاصه شب های قدر این ماه که بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه رمضان باید خود را برای شب های قدر آماده کنیم. این ماه، ماه شهادت امیرالمومنین(ع) است  و باید از سیره آن حضرت الگوبرداری کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۳۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha