جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدوی پور

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسات خانگی قرآنی، این جلسات باید ساماندهی شود، گفت: باید بانک اطلاعاتی جامع از جلسات خانگی قرآن تهیه شود.

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: جلسات خانگی قرآن باید ساماندهی شده و بانک اطلاعاتی جامع این جلسات تهیه شود.

وی افزود: عوامل برگزاری جلسات قرآنی در هر محله شهر باید شناسایی‌شده و بانک جامع اطلاعاتی از این افراد تهیه شود تا این جلسات به نحو شایسته ساماندهی و برگزار شود.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه قبل از انقلاب، قرآن‌خوانان در هر محله شهر معروف بودند، گفت: امروز با افزایش تعداد جمعیت و گسترش جوامع شهری، لازم است که داشته‌هایمان را در قالب بانک جامع اطلاعاتی که شامل روان‌خوانی، تفسیر، تجوید، روخوانی و غیره است افزایش دهیم و اساتید قرآنی و عوامل دست‌اندرکار برگزاری دوره‌های قرآن را شناسایی کنیم.

وی ضمن ابراز نارضایتی از کم‌رنگ‌تر شدن جلسات خانگی قرآن کریم در جامعه، اظهار داشت: باید نیروهای خودجوش قرآنی در محلات شهر شناسایی شده و برای رونق جلسات قرآنی خانگی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد تصریح کرد: انس جامعه امروز با قرآن کریم کمرنگ‌تر است و اگر هر فرد در حد توان خود بتواند با این کتاب الهی مأنوس شده و در برگزاری جلسات قرآنی همراهی نمایند، بخشی از مشکلات زندگی وی و مسئله کمرنگ‌تر شدن نقش قرآن در زندگی مردم حل می‌شود.

وی از دست‌اندرکاران برگزاری جلسات قرآنی و فعالان خودجوش قرآنی در محلات خواست که حلاوت و شیرینی قرآن را در جلسات خانگی به مردم بچشانند و با ترغیب مردم، این نور هدایت الهی را در جامعه گسترش دهند.

حجت‌الاسلام مهدوی پور افزود: ماه رمضان ماه بارش رحمت الهی است و با گسترش جلسات خانگی قرآن کریم در این فرصت طلایی، باید فرهنگ روخوانی و تفسیر قرآن در جلسات خانگی ترویج یابد و مردم بیش‌ازپیش با برکات این کتاب در زندگی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: بهترین اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک  رمضان، تلاوت قرآن است و اگرچه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، اما چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، تلاوت قرآن در این ماه از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: براى قرائت قرآن، در کلمات گهربار پیشوایان معصوم (ع) فضایل و آثارى بیان شده که موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود که همین فضایل و آثار باعث ‌شده که تلاوت و قرائت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیروبرکت در خانه، غفران گناهان پدر و مادر، صفای دل، بخشش گناهان و همچنین آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون قرائت کننده قرآن از مهم‌ترین فضائل تلاوت قرآن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha