جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوترابی

حوزه/ به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال سید آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی و گرامیداشت یاد و خاطره عالم مجاهد آیت الله سید عباس ابوترابی، مراسم گرامیداشتی در تالار حوزه هنری استان تهران برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به ابعاد شخصیتی این عالم مجاهد اشاره کرد و گفت: وجود شخصیت برجسته ای چون مرحوم ابوترابی در دوران اسارت به گونه ای بود که با رفتار اسلامی و اخلاقی پسندیده حتی بعثی ها و ماموران عراقی را تحت تاثیرقرار می داد و این نمونه ای از یک رفتار اصیل اسلامی است که باید در جامعه ترویج شود.

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا افزود:  کسانی که ابوترابی را در اردوگاه نمی دیدند پیامش را اجرا می کردند و مرحوم نفوذ کلام داشت و برگزاری مراسمی اینگونه در تجلیل از شخصیت ارزشمند عالمی برجسته جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: آوازه ابوترابی در همه اردوگاه های اسرا پیچیده بود و در شرایطی که به علت پراکندگی اردوگاه ها هیچ وحدت و انسجامی بین آزادگان نبود، مرحوم ابوترابی توانست با تدبیر و اخلاقی مثال زدنی اتحادی منسجم بین اسرا ایجاد کند که تحمل این دوران پر رنج برای همگان آسان شود.

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا بیان داشت:  شاید اگر رفتارهای پدرانه و پر از رافت اسلامی مرحوم ابوترابی و توصیه های ایشان نبود، دوران سختی در انتظار آزادگان بود، اما اسرا شیفته رفتاراین عالم مجاهد شده بودند و هر پیامی که داده می شد برای همگان لازم الاجرا بود.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحوم ابوترابی پاک و بی الایش بود و خدمت بی منت می کرد، بنابراین اگر بخواهیم یک شخصیت دینی و مقاوم را مثال بزنیم ابوترابی نماد آن است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: این آزاده سرافراز سال ها از عمر پر برکت خود را در زندان های رژیم بعثی صدام جنایتکار گذراند و به خاطر راهنمایی آزادگان، تقویت روحیه مقاومت در آنان و اعمال حسنه، به سردار آزادگان ملقب شد.

 وی ادامه داد: آزادگان سرافراز کشورمان در زمان اسارت خود در زندان های رژیم بعثی، دوران سخت و پر مشقتی را پشت سر گذاشتند و در مقابل دشمن، کوچکترین نرمشی از خود نشان ندادند و امنیت، آسایش، سرافرازی و حفظ آبروی نظام را برای کشور به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان گفت: صبر و ایثار از ویژگی های بارز حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد بود و همین موجب شد این شخصیت به الگوی زندگی علاقه مندان وی و آزادگان تبدیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha