جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شفیعی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از تندخویی برخی مردان در خانواده، گفت: خشونت با همسر یکی از بدترین گناهان کبیره بوده و عقوبت آن بسیار شدید است، پس چرا برخی از مردان با اهل خانه، به ویژه همسرشان تندخویی و بداخلاقی می‌کنند! با کدام اجازه و حق او را تنبیه و تهدید می‌کنید!.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در نخستین جلسه از سلسله مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه روزه تقوا آفرین است، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، خیرات و برکات به سوی انسان‌ها سرازیر شده و این مهم موجب تقوامداری می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط با علما و روحانیون سبب کرامت بخشی انسان می‌شود، گفت: هم‌نشینی انسان با افراد مذهبی و غیر مذهبی تأثیر مستقیمی بر زندگانی‌شان دارد؛ به همین دلیل افرادی که با علمای دین در ارتباط باشند، برکت شامل حال زندگانی آنان شده و تقوا مدار می‌شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تقویت فرهنگ اسلامی را ماه مبارک رمضان یک ضرورت برای همگان دانست و تصریح کرد: سطح فرهنگ جامعه امروز، نیاز به تکامل و تصاعد دارد و چه خوب است که مسئولان و همه آحاد جامعه در این ماه عزیز فرهنگ دینی و اجتماعی خویش را افزایش دهند.

آیت‌الله شفیعی، با انتقاد از تندروی‌های برخی افراد، بیان داشت: برخی‌ها حرکاتی را به نام مذهب انجام می‌دهند، حال آن که هیچ ربطی به مذهب و دین ندارد و گاهی در جامعه اعمالی را شاهد هستیم که به نام اسلام صورت می گرد، اما متأسفانه مغایر با همه اصول و شئونات اسلامی بوده و این آفتی برای کشور و انقلاب است.

وی در ادامه احترام به همسر علی‌الخصوص تکریم زنان را یکی از اصول سیره نبوی عنوان کرد و اظهار داشت: خشونت با همسر یکی از بدترین گناهان کبیره بوده و عقوبت آن بسیار شدید است، پس چرا برخی از مردان با اهل خانه، به ویژه همسرشان تندخویی و بداخلاقی می‌کنند! با کدام اجازه و حق او را تنبیه و تهدید می‌کنید!.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، رعایت موازین شرعی را از شروط اصلی حصول تقوا عنوان کرد و گفت: ماه رمضان صرفاً برای پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست! خداوند متعال این ماه مبارک را قرار داد تا انسان بدن خویش را از همه افعال و کردار زشت بازدارد و او را طهارت بخشد؛ به همین دلیل رعایت موازین شرعی از شروط اصلی حصول تقوا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha