پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اوقات فراغت

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان در ایام تعطیلات تابستانی، از اعزام روحانیون به این پایگاه‌ها خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه‌های رسمی اوقات فراغت تعطیلات تابستانی از 20 تیر ماه در سطح 400 پایگاه اوقات فراغت کانون‌های مساجد آغاز می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خراسان شمالی در 341 پایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، 24 خانه نور با محوریت فعالیت قرآنی و 21 کانون تخصصی و چهار مرکز دیجیتال انجام می‌شود.

شیرازیان تصریح کرد: اهداف نظام‌نامه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ارزیابی و نظارت بر فلسفه تربیتی و آموزشی، ارائه گواهینامه و معرفی نمونه کارهای برتر است.

وی ادامه داد: امسال پس از ماه مبارک رمضان 20 روحانی مبلّغ در پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد و اردوگاه‌های موقت استان حاضر می‌شوند و به مباحث دینی می‌پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی بیان داشت: در طرح اوقات فراغت تابستانی برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری با مشارکت و مدیریت روحانیان  مبلغ برگزار خواهد شد.

وی گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در زمینه‌های احکام، روخوانی و جزء خوانی قرآن، سبک زندگی اسلامی، هنری، علمی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، ورزشی، مذهبی و ... برنامه‌ریزی‌شده و از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده می‌شود.

شیرازیان اظهار داشت: هم‌اکنون از علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت در محل پایگاه دبیرخانه دائمی اوقات فراغت دبیرخانه کانون مساجد با رویکرد مهارت‌آموزی کارکردهای مساجد ازجمله مکبّری، مؤذن و مداحی ثبت‌نام می‌شود.

وی تصریح کرد: شناخت نیازها، اقدام به رفع احتیاجات نوجوانان و جوانان و برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت آن‌ها از مهم‌ترین وظایف کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد با برنامه‌ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیت‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌ها و اهتمام نسبت به اجرای فعالیت‌های شادی‌آفرین و نشاط‌آور در پرتو آموزه‌های دینی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha