شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: : روزه تنها به امساک از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه یک انقلاب درونی است که سازندگی فرد را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز در جمع اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه قزوین ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت:  نتیجه ای که باید در ماه مبارک رمضان به دست آید، این است که در تمرین معنوی، میزان تقوا و خویشتن داری خود را بالا ببریم، چرا که رمضان ماه نزول قرآن و رهایی از قفس نفس است

وی ادامه داد: حضرت رسول(ص)  در بیان ویژگی های ماه مبارک رمضان فرموده اند «أَنْفَاسُكُمْ فِيهِ تَسْبِيحٌ وَ نَوْمُكُمْ فِيهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُكُمْ فِيهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُكُمْ فِيهِ مُسْتَجَابٌ»، لذا باید از فرصت طلایی این ماه نهایت بهره را برد.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این که بهترین بندگان در این ماه کسانی  هستند که نسبت به قرآن غفلت نکنند، چرا که برکات این ماه می تواند آینده انسان را تضمین کند، خاطرنشان کرد: روزه تنها به امساک از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه یک انقلاب درونی است که سازندگی فرد را به دنبال دارد.

حجت الاسلام کاظم لو افزود: در حقیقت روزه ای مقبول درگاه الهی محسوب می شود که فرد همراه با نخوردن غذا و آب، از تمام گناهان، نافرمانی ها، آزارها و... دست بکشد و تمام اعضا و جوارح او روزه دار باشد.

 وی در پایان ماه رمضان را ماه انس با قرآن دانست و ابراز داشت: برای مانوس شدن با این کتاب آسمانی باید مراحلی چون قرائت و تلاوت و تدبر در آیات الهی را انجام داد.

انتهای پیام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha