جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امیری

حجت الاسلام امیری گفت:به منظور اجرای طرح ضیافت الهی ۱۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۸۷ مبلغ بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۱ روحانی در قالب ۳۵ خیمه معرفت به صورت مستقر در بقاع متبرکه خدمات مشاوره ای و مذهبی به زائران ارائه می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص فضیلت های ماه مبارک رمضان پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می سوزاند».

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه همواره مکانی برای عبادت و نزدیکی بندگان مومن خداوند محسوب می شوند و همچنین با هدف و رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و آماده سازی فضای این اماکن مقدس جهت پذیرایی از میهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان، طرح «ضیافت الهی» همچون سال های گذشته به صورت ویژه در جوار 206 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان اصفهان برگزار می شود

وی در ادامه افزود: به منظور  اجرای این طرح 15 مبلغ اعزامی از قم و 187 مبلغ بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد 21 روحانی در قالب 35 خیمه معرفت به صورت مستقر در بقاع متبرکه خدمات مشاوره ای و مذهبی به زائران ارائه می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان در جوار 171 بقعه متبرکه نماز جماعت مغرب و عشا، در جوار 120 بقعه متبرکه نماز ظهر و همچنین در جوار 72 بقعه متبرکه نماز صبح برپا می باشد و در جوار 136 بقعه متبرکه نیز به صورت روزانه مجالس سخنرانی برپا می باشد.

حجت الاسلام امیری در ادامه بیان کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز به صورت ویژه در جوار 186 امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

وی ادامه داد: 76 جلسه تفسیر قرآن کریم روزانه در ایام ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان جلیل القدر برپا می باشد همچنین 141 کرسی تلاوت روزانه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه استان برپا خواهد بود که مراسم جزء خوانی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد، امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود و امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان به صورت زنده از شبکه های استانی و سراسری صدا و سیما پخش می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای انس بیشتر مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان با قرآن کریم 62 محفل انس با قرآن کریم در جوار امامزادگان واجب التعظیم برپا می شود که این محافل انس با قرآن کریم همراه خواهد بود با تلاوت قاریان برتر و ممتاز استانی و کشوری برگزار می شود.

حجت الاسلام امیری در  پایان گفت: در روز عید سعید فطر نیز 104 بقعه متبرکه میزبان نمازگزاران جهت اقامه نماز عید خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha