پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان، حضور حماسی مردم در انتخابات را مایه آبروی نظام و رهبری خواند و با اشاره به برخی بداخلاقی های سیاسی، گفت: بیان سخنان دروغ محض در مناظرات توسط یک مسلمان، تعجب برانگیز و ترساندن غیر واقع مردم از برخی از امور دینی، روشی خطا و ناصواب بود که صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در جلسه ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، با تبریک ماه مبارک رضمان، به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمود «إنّ اللّه سبحانه جعل شهر رمضان مضمارا لخلقه فيستبقون فيه بطاعته الی مرضاته فسبق قوم  ففازوا... /خداوند ماه رمضان را میدان مبارزه ای برای تربیت خلق خود قرار داده است، در این ماه، مسابقه ای  از طاعت خداوند به سمت رضایت خداوند است».

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به مسئله سیاسی روز یعنی بحث برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور حماسی مردم، افزود: بعد اجتماعی انتخابات ریاست جمهوری که متاثر از شرکت پرشور مردم بود، بسیار خوب برگزار شد و مایه آبروی نظام و رهبری شد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد:  گرچه در این انتخابات گزارش های تخلفاتی هم اعلام شده، ولی در مجموع برگزاری آن به نحو احسن بود و مردم با صلابت شرکت کردند.  البته متاسفانه شاهد برخی از بداخلاقی ها هم بودیم که شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده و نیست. بیان جملاتی که کذب آنها محرز است و یا تلاش برای کسب رای به هر قیمتی حتی مخالفت با مفاهیم دینی و مباحثی چون حجاب و بی بند و باری از آن جمله است.

وی با بیان اینکه اگر امروز افتخار داریم که ابرقدرت های جهان حاضر به مذاکره با ایران در زمینه هسته ای شدند، باید توجه داشت که مستکبرین و متکبرین چه زمانی و در چه شرایطی حاضر به مذاکره با ما شدند، گفت: براساس آیات قرآن، کفار حتی یک لحظه هم به فکر منافع مسلمین نخواهند بود، بنابراین زمانی حاضر به مذاکره شدند که ما قدرت یافتیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ / هرگز يهود و نصاري از تو راضي نخواهند شد تا (بطور كامل تسليم خواسته‏ هاي آنها شوي و) از آئين (تحريف يافته) آنان پيروي كني بگو هدايت تنها هدايت الهي است، و اگر از هوي و هوسهاي آنها پيروي كني، بعد از آنكه آگاه شده اي هيچ سرپرست و ياوري از ناحيه خدا براي تو نخواهد بود(بقره / 120)»، تصریح کرد: چگونه سخن از روش مذاکره با جهان و مستکبرین را می گوییم، درحالی براساس قرآن کریم، کفار خواستار تسلط دائمی بر مسلمین هستند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل حوزه، خاطرنشان کرد: یکی از تصمیمات صنفی که در مورد مدارس علمیه استان اصفهان و در راستای ارتقا کیفیت آموزشی گرفته شده است، تجمیع مدارس، طلاب و کلاس های درس  در سال تحصیلی جدید است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: با توجه به کاهش جمعیت جوان و ورودی های حوزه، شایسته بود به نحوی برنامه ریزی شود که کلاس های درس و مدارس در سطح شهرستان ها و شهر اصفهان تجمیع شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: ما هرگز مدرسه علمیه ای را منحل نمی کنیم، بلکه در یکدیگر ادغام و تبدیل وضعیت می کنیم و برخی از مدارس را به خوابگاهی تبدیل وضعیت کرده ایم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha