پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: راهنمایان باید حجاب و مسائل دینی را به درستی رعایت کنند، چرا که متاسفانه برخی از آنها با مشکلاتی در زمینه حجاب روبرو هستند و گردشگران نیز به تاسی از آنها این اقدامات را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، پیش از ظهر امروز در نشست مشترک دبیران و معاونان و مسئولان ستادهای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد‌ که در سالن اجتماعات استانداری یزد برگزار شد در ارتباط با موارد شخصی که در ماه مبارک رمضان در سطح شهر اتفاق می‌افتد، گفت: با این گونه افراد بایستی توسط افراد آموزش دیده اقدامات لازم صورت گیرد تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه خداوند متعال برای ماه مبارک رمضان تبلیغات وسیعی در قرآن کریم انجام داده است، افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم در ارتباط با این ماه تاکیدات بسیار ویژه‌ای داشته‌اند.

امام جمعه یزد با تاکید بر ضرورت تبیین برکات ماه رمضان در رسانه ها،  گفت: در ارتباط با برنامه‌های رسانه‌ای مرتبط با اهمیت این ماه باید کار بهتری انجام می‌دادیم، لذا باید  اهمیت و بزرگی ماه رمضان را به گوش همگان برسانیم، به گونه‌ای که افراد از این ماه خجالت بکشند و حرمت‌های لازم را نگاه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: همان طوری که در ارتباط با فضای انتخاباتی به صورت کامل از ظرفیت رسانه‌ها و ادارات استفاده می‌شود تا مردم کاملا در این فضا قرار گیرند، باید برای ماه مبارک رمضان هم به همین صورت اقدام نموده و رمضان برای همه مردم مهم و مورد احترام شود.

امام جمعه یزد، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و ادارات مختلف را در این زمینه نقش‌آفرین دانست و افزود: از آنجا که این جو در جامعه به درستی ایجاد نشده، بعضی افراد بعلت نداشتن آگاهی کافی اقدام به روزه‌ خواری علنی می‌کنند.

آیت‌الله ناصری یزدی، فضاسازی شهری را یکی از موثرترین راه ها برای همگام کردن مردم در امر روزه داری دانست و افزود: باید به گونه‌ای فضاسازی کنیم که هر کسی بفهمد که ماه رمضان است و روزه داری برای مردم اهمیت خاصی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی افراد اقدام به هنجارشکنی در جامعه می کنند، خاطر نشان کرد: این مسائل نگرانی‌های زیادی برای مومنین ایجاد کرده و تماس‌ها و انتقادهای زیادی از سوی عموم مردم در ارتباط با این موضوعات انجام می‌شود که باید حتما رسیدگی شود.

امام جمعه یزد همچنین به موضوع حضور گردشگران خارجی در شهر اشاره و عنوان کرد: نکته بسیار مهم در این زمینه این است که حرکات و اقدامات گردشگران بر اساس حرکاتی است که راهنماهای آنها انجام می‌دهند پس باید راهنمایان آنها را نسبت به برخی از مسائل آگاه کرد تا دیگر شاهد برخی از حرکات که زیبنده کشور اسلامی ایران نیست نباشیم.

آیت‌الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در درجه اول راهنمایان باید حجاب و مسائل دینی را به درستی رعایت کنند، چرا که متاسفانه برخی از آنها با مشکلاتی در زمینه حجاب روبرو هستند و گردشگران نیز به تاسی از آنها این اقدامات را انجام می دهند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha