شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیجان دلدار - بیرجند

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: یکی از خصلت های خوب مومنان اطعام و افطاری دادن در این ماه مبارک است، که این اطعام شامل افطاری دادن به خویشاوندان و گروه دوم اطعام به نیازمندان است، لذا باید در افطاری ها از اسراف گرایی پرهیز کنیم.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه مومنان در ماه رمضان از مناجات با خدا، عبادت وبندگی لذت می‌برند، گفت: مومنان در این ماه از بسیاری امور مادی فاصله می‌گیرند و به سمت کمالات و زیبایی های معنوی حرکت می‌کنند. اگر انسان قدر و منزلت خود را در این ایام بداند، تک تک لحظات رمضان را از دست نمی‌دهد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: یکی از خصلت های خوب مومنان اطعام و افطاری دادن در این ماه مبارک است، که این اطعام شامل افطاری دادن به خویشاوندان و گروه دوم اطعام به نیازمندان است، لذا باید در افطاری ها از اسراف گرایی پرهیز کنیم.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه باید فرهنگ درست افطاری دادن ترویج یابد، افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان، احترام به بزرگترها، رعایت حال نوجوانان که روزه اولی هستند، از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر افطارهای ماه مبارک رمضان صرف نیازمندان و مستمندان شود، ثواب آن دو برابر می‌شود، اظهار داشت: ماه رمضان نباید تنها به نخوردن و نیاشامیدن باشد، بلکه باید چشم وگوش، زبان ما هم روزه دار باشد.

مدیر مدرسه علمیه رضوی بیرجند ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماهی است، که در آن ناهنجاریهای اجتماعی کاهش می‌یابد، پس چه خوب است که انسان در این ماه خودسازی و  تقوا را پیشه کند تا بتواند برای آخرت آماده شود.

حجت الاسلام دلدار افزود: یکی از اعمالی که در این ماه سفارش زیادی شده است، قرائت قرآن است، زیرا خواندن قرآن اثرات روحی و آرامش روانی را به دنبال دارد و باید از این فرصت الهی، برای خودسازی استفاده کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha