جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو گفت، غرب که در مسایل انسانی وامانده است، چطور می تواند برای ما الگو باشد. اسلام دینی کامل است و می تواند الگوی کاملی برای جهانیان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی استاد حوزه علمیه همدان، در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به مساله روزه داری گفت: امساک و روزه داری به معنای بندگی خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت مساله تفکر در اسلام، ابراز داشت: در آیات و روایات فراوانی دستور به تفکر در جهان آفرینش و نحوه خلقت آمده است و این کار جزء بالاترین عبادات شمرده شده است.

وی ادامه داد: یک ساعت تفکر در نظام آفرینش و حکمت جهان آفرینش بهتر از ساعت ها عبادت است و از این تاکید معلوم می شود که بهترین عبادت نزد خداوند متعال عبادت است.

حجت الاسلام رحمانی گفت: انسانی که به خاطر خداوند متعال امساک می کند می تواند به تفکر بپردازد. حضرت آیت الله جوادی آملی می گوید انسان باید جسمش متعلق به روحش باشد، نه اینکه روحش متعلق به جسمش بوده و این مساله با پر خوری حاصل نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تفکر در اسلام، اظهار کرد: در آیات فراوانی تفکر در خلقت آسمان و زمین و همچنین تفکر در روز و شب آمده است، این همه تاکید برای این است که انسان به یاد خداوند متعال که خالق کل هستی است باشد.

وی ادامه داد: در خلقت جهان هدفی حکیمانه وجود دارد و تفکر در این مسأله انسان را به این حکمت آگاه کرده و اگر فردی اهل تفکر باشد به این مسأله پی خواهد برد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به غلفت جامعه غربی نسبت به خالق جهان هستی، خاطرنشان کرد: در مسایل تجربی غرب از ما جلو تر است، ولی غفلت از خداوند متعال، بزرگ ترین حلقه مفقوده آنها است.

وی در ادامه با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو ابراز داشت: غرب که در مسایل انسانی وامانده است، چطور می تواند برای ما الگو باشد. اسلام دینی کامل است و می تواند الگوی کاملی برای جهانیان باشد.

وی در پایان گفت: عده ای که مخالف گفتن «مرگ بر آمریکا» هستند، دچار غرب زدگی شده اند و از مسأله تفکر در اسلام ناب غافل شده اند و پیشرفت را در گرو وابستگی به غرب می دانند.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha