پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​خواندن دعا و نماز صلح و وحدت توسط مسلمانان لاس وگاس

حوزه/ صدها تن از مسلمانان شهر لاس وگاس تجمع در مساجد محلی‌شان، در ماه مبارک رمضان، برای رسیدن به صلح در کشورشان نماز و دعا به جا آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از reviewjournal، صدها تن از مسلمانان شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا با تجمع در مساجد محلی‌شان، در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان، برای صلح جهانی و از میان برداشته شدن تفرقه و نفرت در کشورشان نماز و دعا به جا آوردند.

فتین سفی‌الدین رئیس بازوی اجتماعی جامعه مسلمانان لاس وگاس در این جمع گفت: مسلمانان محلی برای صلح در کشور، امنیت مسلمانان و مردم آمریکا، و همچنین رسیدن به وحدت دعا می‌کنند. ماه رمضان زمانی برای دعا و عبادت فراوان، روزه گرفتن از سحر تا غروب خورشید، اجتناب از بدی‌ها و بازتاب شخصی خویشتن است.

وی افزود: رمضان یک جشنواره نیست بلکه یک تجربه فروتنانه است که وظیفه مسلمانان نسبت به دیگر مردم را به آنان یادآوری می‌کند.

روکایی یوسف زاده بنیانگذار انجمن اسلامی لاس وگاس نیز گفت: ماه رمضان ماهی برای بهتر کردن خویشتن به عنوان یک مسلمان و به عنوان یک انسان است. این روزها ما بسیار روی زندگی و امور مادی متمرکز شده‌ایم. رمضان به ما کمک می‌کند که به یاد آوریم باید بیشتر به روز قیامت بیاندیشیم و رفتارمان را در این زندگی با مردم تغییر دهیم.

*تاثیر منفی فضای سیاسی آمریکا بر ماه رمضان

یوسف زاده افزود: من احساس می‌کنم شرایط سیاسی دنیای امروز از جمله رفتار سیاستمداران آمریکایی چون ترامپ، سایه تروریسم داعشی و عملیات‌های تروریستی بر رمضان امسال تاثیری منفی باقی گذاشته‌اند. مسلمانان نگران کسانی هستند که دین آن‌ها را به درستی درک نکرده‌اند. این ترس از دین اسلام و مسلمانان اغلب باعث می‌شود مردم از شنیدن اینکه ما مسلمانیم وحشت کنند.

گلسوم نظام، یک دانشجوی ارشد دانشگاه نوادا و از مسلمانان شرکت کننده در این مراسم نیز گفت: مردم باید در ماه رمضان به داخل مساجد قدم گذاشته و شیوه‌های مسالمت آمیز زندگی مسلمانان را از نزدیک ببینند و دین آن‌ها را بهتر درک کنند.

وی افسود: رمضان ماه وحدت میان مسلمانان است و حمایت از اعضای جامعه اسلامی را یادآوری می‌کند. ما در این ماه روزه می‌گیریم تا به خدا نزدیکتر شویم. اکنون زمان خلوص روح و روان است و اینکه به خاطر آوریم مردم مشکلات بیشتری نسبت به ما دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha