پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موسوی جاجرمی

حوزه/ امام‌جمعه موقت بجنورد به مسئله روزه خواری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد نوجوان و جوان روزه می‌گیرند و روزه‌خواری آشکار و در ملأعام، به معنای زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و اسلامی و از سوی دیگر تضییع حق‌ و حقوق روزه‌داران است.

حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، در خصوص روزه‌خواری آشکار در جامعه و پیامدهای آن، اظهار داشت: مجازات روزه‌خواری آشکار در اسلام شلاق است و اسلام به‌شدت آن را مورد نکوهش قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در معابر عمومی ضروری بوده و وظیفه‌ای همگانی است، افزود: در حال حاضر بسیاری از افراد نوجوان و جوان روزه می‌گیرند و روزه‌خواری آشکار و در ملأعام، به معنای زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و اسلامی و از سوی دیگر تضییع حق‌ و حقوق روزه‌داران است.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد: اشخاصی که آشکارا اقدام به روزه‌خواری یا تظاهر به روزه‌خواری در ملأعام می‌کنند، موجب خشم الهی می‌شوند، ازاین‌رو باید از این کار امتناع کنند.

وی ادامه داد: روزه نگرفتن و نگاه نداشتن حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌خواری در ملأعام هر کدام معصیتی جداگانه است.

امام‌جمعه موقت بجنورد در پایان گفت: این ماه، ماه بندگی خداوند متعال است که سفره رحمت الهی برای بندگان فراهم و درهای بهشت بر روی بندگان باز شده که باید از این فرصت استفاده و بیشتر استغفار کنیم تا مورد رحمت خداوند قرار بگیریم و از معصیت‌ها دوری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha