جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: در ماه مبارک رمضان بکوشیم که حق میزبانی خدای متعال را با خوب بندگی کردن به درستی به جای آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ، یکشنبه شب طی سخنانی در آغاز مراسم مناجات خوانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید بر لزوم تلاش همگانی به منظور کسب بیشترین فیض ممکن از برکات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان بهترین و ناب ترین فرصت بندگی در اختیار ما قرار گرفته و واقعاً حیف است که انسان از این شب ها و روزهای بی نظیر نهایت استفاده را در جهت رشد و تعالی معنوی خود نبرد.

وی همچنین افزود: خدای متعال در این ماه همه بندگان خود را به مهمانی بزرگ فراخوانده است و ما هم بر سر این سفره نشسته ایم و حق میزبان را اگر بخواهیم ادا کنیم، می بایست در انجام شئون بندگی ، سنگ تمام بگذاریم.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از امور بسیار موکد از سوی ائمه اطهار(ع) و توصیه ایشان به ما ، استغفار و توبه در چنین ماهی است چه آن که شاید در دیگر ایام سال همچون روزها و شب های ماه رمضان، فرصت این کار به انسان دست ندهد.

وی بیان داشت: همچنین باید توجه داشت که ماه رمضان بهار قرآن است و فرصتی است برای ما که بیش از پیش با این کتاب الهی و هدایت بخش ، اُنس و مودت داشته باشیم یعنی نه فقط به قرائت آیات آن بپردازیم بلکه مهم تر این که با تدبر در آن ها ، زمینه عمل به آموزه های قرآنی را در درون خویش فراهم سازیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha